تجهیز بالگردهای هوانیروز به موشک‌های دوربرد و توپ‌های ۲۰میلی‌متری

ایلنا نوشت: فرمانده هوانیروز ارتش از تجهیز بالگردهای ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی‌متری و راکت خبر داد.

امیر خلبان یوسف قربانی در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امیر کشوری در ستاد هوانیروز برگزار شد، گفت: امروز بالگردهای ترابری هوانیروز به توپ‌های ۲۰ میلی متری و راکت مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه بالگرد ۲۱۴ در قالب تیم ترابری در گذشته نمی توانست از خود دفاع کند، افزود: امروز با دستان پرتوان متخصصین جوان هوانیروز و صنعت دفاعی کشور به دستاورد جدیدی دست یافته‌ایم و با تجهیز راکت و انواع موشک به بالگرد های ترابری و تهاجمی قابلیت جدیدی را در ماموریت‌ها  آینده خواهیم داشت.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: موشک‌هایی که در گذشته بر روی بالگردهای هوانیروز نصب شده بود موشک تاو و کنترل به صورت سیمی بود و نهایت برد آن ۳۵۰۰ متر بود اما در دو سال اخیر هوانیروز با کمک دانشگاه و صنایع دفاعی اقدام به تولید موشک‌های دور برد و تسلیح بالگردها به این موشک‌ها کرد.

امیر قربانی با اشاره به تولید انبوه قطعات هوانیروز در کشور، گفت :صنعت هوانیروز بسیار پیچیده است، در حال حاضر هوانیروز در حوزه تولید قطعات به خود کفایی رسیده است، امروز بالغ بر ۲۴۰ هزار قطعه از این صنعت را در داخل کشور تولید و مورد استفاده بالگردها قرار دادیم.

وی تاکید کرد: تحریم ها برای هوانیروز فرصت شد و روی پای خود ایستادن را به خوبی آموختیم، در حال حاضر کارکنان فنی هوانیروز با چشمان بسته سیستم پیچیده بالگرد ها را باز و بسته می کنند.

‌سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی وزارت دفاع در شهرستان پیشوا

‌امیر سرتیپ امیر حاتمی که به منظور سرکشی از مجموعه های متعلق به وزارت دفاع در پیشوا به این شهرستان سفر کرده بود، اظهار کرد: در بازدید از مجموعه اتکا مستقر در شهرستان پیشوا، برنامه هایی که برای گسترش استفاده از ظرفیت های منطقه پیش بینی شده بود، به طور کامل اجرا شده است.

وی افزود: در طول حدود ۳ سال گذشته بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری صورت گرفته که هم به مجموعه وزارت دفاع و نیروهای مسلح خدمت رسانی شده و هم برای مردم منطقه اشتغال و سرمایه گذاری خوبی به همراه داشته است.

وزیر دفاع تصریح کرد: همدلی و همراهی بسیار خوبی در بین مسئولان شهرستان پیشوا وجود دارد و مردم نیز با مجموعه نظام و دولت همراه و همدل هستند که برکت اصلی در همین وحدت و یکدلی است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت های شهرستان پیشوا، گفت: مجموعه وزارت دفاع برنامه هایی جهت بهره گیری بیشتر از داشته ها و قابلیت های این منطقه دارد و با توجه به توسعه روزافزون فعالیت های دانش بنیان، آینده بسیار خوبی را برای شهرستان پیشوا پیش بینی می کنم که ان‌شاءالله حاصل آن هم برای افزایش امنیت کشور و هم برای مردم منطقه خواهد بود.

امیر حاتمی درخصوص منطقه جلیل آباد خاطرنشان کرد: فرماندار پیشوا درخواست هایی را برای توسعه این منطقه داشتند که مقرر شد به منظور گشایش در راه عبور و مرور مردم و همچنین ایجاد اشتغال مساعدت های لازم صورت گیرد و ان شاءالله اتفاقات خوبی برای جلیل آباد رخ خواهد داد.

‌گفتنی است که امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با مادر چهار شهید جنیدی در شهرستان پیشوا دیدار و گفت‌وگو کرد.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =