۱ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
بغداد سفرای چهار کشور را احضار کرد

فارس نوشت: وزارت خارجه عراق روز دوشنبه سفرای چهار کشور کانادا، فرانسه، آلمان و انگلیس را به دلیل «دخالت‌ این کشورها در امور داخلی عراق» احضار کرد.

به گزارش العراقیه، وزارت خارجه عراق گفت که ماموریت این سفرا در بغداد،‌ باید تقویت روابط و ایجاد منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی عراق باشد.

بر اساس این گزارش،‌ وزارتخانه یاد شده سفرای فرانسه،‌ انگلیس،‌کانادا و کاردار آلمان در بغداد را احضار کرد و عبدالکریم هاشم معاون وزیر خارجه، با توجه به بیانیه و درخواست مشترک این سفارتخانه‌ها، با آنها دیدار کرد.

طبق این بیانیه، هاشم به سفرای چهار کشور مذکور گفت: «عراق روابط دیپلماتیک خود با کشورهای مختلف جهان را بر اساس اصل منافع مشترک و مقابله با خطرات و تهدیدات مشترک ارزیابی می‌کند و بر این اساس، داشتن روابط قوی خود با بسیاری از کشورهای جهان را با توجه به عدم دخالت آنها در امور داخلی و حفظ حاکمیت عراق تحسین می‌کند».

هاشم با اشاره به تحولات جاری بغداد و چند استان دیگر عراق گفت که «دولت عراق انجام تحقیقات شفاف خود درباره اقدامات خشونت‌آمیز در این کشور و مجازات خاطیان و مجرمان را آغاز کرده است».

سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان دیروز (یکشنبه) از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق و رئیس دولت پیشبرد امور خواستند که تحقیقات لازم برای مجازات مسئولان و عامل قتل معترضان را هر چه زودتر آغاز کند که مقامات عراقی آن نوعی دخالت در امور داخلی کشورشان عنوان کردند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی، کشتار معترضان عراقی محکوم شده و خواستار بازخواست عاملان آن شدند. در این بیانیه همچنین از نخست وزیر مستعفی عراق خواسته شده تا امنیت تظاهرات‌کنندگان عراقی را تضمین کند.

هر چند دولت به ریاست عادل عبدالمهدی نُهم آذرماه استعفا کرد، اما تظاهرات و اعتراض‌ها تمام نشد و به شکلی محدودتر در چند نقطه بغداد و چند شهر دیگر مثل نجف ادامه یافته است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 6
    این سه کشور فضول همه عالم شده اند منتها درجهت منافع تروریستها
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 1
    در دنياي كنوني جاي بكش بكش نيست و زور گويي هم حدي دارد