انتقادات دنباله‌دار قالیباف از مجلس دهم/نمایندگانی وارد مجلس شوند که به شعار «مرگ بر آمریکا» باور داشته باشند

تسنیم نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس کنونی در حقیقت در رأس امور نیست. اگر به تاریخ مجلس توجه کنید متوجه سیر نزولی عملکرد مجلس می‌شوید.

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت، در اختتامیه دهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت با تشکر از مردم جیرفت گفت:«نعمت ولایت از نعمت‌هایی است که خداوند در قرآن با ارائه این نعمت بر انسان‌ها منت نیز گذاشت، این موضوع ارزش ولایت و رهبری است و در حقیقت ارزش و اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد. چند قرن بر ما مسلمین و شیعیان گذشت و ما هیچ زمانی نتوانستیم یک حکومتی را برپا کنیم. افتخارمان آن است که هیچ زمانی سرزمین‌مان بت‌پرست نبوده است. با ورود اسلام، این سرزمین همیشه محب اهل بیت و تبعیت از فرهنگ قرآن بود.»

وی ادامه داد: «اهلیت رهبری آنجاست وقتی مردی مانند حضرت امام راحل، این مرد الهی که ایمان به سنت‌های الهی داشت، مردی که به ایمان به وعده‌های الهی داشت، می‌دانست آن چیزی که خدا وعده داده، قطعی است و می‌دانست وقتی در مسیر سنت‌های الهی حرکت کند پیروزی خواهد شد چرا که این موضوع از وعده‌های خدا است. هنگامی‌که امام راحل در سال ۴۲ قیام خود را برای خدا آغاز کرد همگی به ایشان گفتند که با چه کسی قصد قیام علیه این رژیم منحوس با بن دندان مسلح را دارید؟ با کدام سرباز، نیرو یا مردمی می‌خواهید این اقدام را انجام دهید؟ اما امام راحل باتوجه به این‌که به سنت‌های الهی اعتقاد داشتند، یک‌تنه ایستادند و جز برای خدا کلامی نگفتند و جز در این راه گامی برنداشت.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «نعمت رهبری و ولایت است که ما را از پیچ‌های خطرناک دنیا، بحران‌ها، تهدیدها و فتنه‌های گوناگون نجات داده است. امروز در نظامی تحت سایه احکام الهی زندگی می‌کنیم فلذا همیشه باید قدر این نعمت را بدانیم که هرگز از این عمود فاصله نگیریم و همیشه گوش به فرمان ولایت باشیم.»

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ما در پیروزی و تداومش به چند عنصر نیاز دارد، افزود: «نخست، حفظ ولایت رهبری است چرا که تمام تلاش دشمن بر تضعیف رهبری و نظام ولایی در این کشور است. مردم، دومین عنصر مهم اساسی در کشور هستند. اگر مردم در میدان حضور نداشته باشند، ولایت نیز نمی‌تواند تدابیر و خواسته‌های خود را تحقق یابد. نکته سوم آن است که در اداره جامعه، تصمیمات و حرکات به سنت‌های الهی پایبند باشیم.»

قالیباف با تأکید بر این‌که باید به سنت‌های الهی پایبند باشیم، افزود: «ما باید به وعده‌های الهی به عنوان چهارمین عنصر پایبند و سختی‌ها را طی کنیم چراکه خواست خداوند است. این خدا همانی است که در دفاع مقدس در حوزه امنیت دفاعی و امنیتی به ما کمک کرده است بنابراین این خدا در حوزه اقتصادی نیز به ما برکت می‌دهد، این ما هستیم که به گونه‌ای عمل نمی‌کنیم که سنت های الهی در حوزه اقتصاد نیز به کمک ما بیایند..»

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این‌که مجلس باید در رأس امور قرار گرفته باشد، گفت: «مجلس کنونی در حقیقت در رأس امور نیست. اگر به تاریخ مجلس توجه کنید متوجه سیر نزولی عملکرد مجلس می‌شوید. اگر می‌خواهیم جلوی خسارات را بگیریم باید پای باورهایمان بایستیم یعنی افرادی را به مجلس بفرستیم که به مردم ایمان داشته باشندو خود را وکیل‌المله بدانند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «نماینده مردم باید از ملت ایران در حوزه های ملی و بین‌المللی نمایندگی کند و به هیچ چیز به جز مصلحت مردم نیاندیشد. افرادی باید وارد مجلس شوند که باورشان بر مبانی انقلاب باشد نه آن‌که به دنبال فرهنگ لیبرالیسم و غرب‌زدگی حرکت کنند.»

وی ادامه داد: «نمایندگانی باید وارد مجلس شوند که هنگامی که می‌گویند مرگ بر آمریکا، باورشان از مرگ بر آمریکا یعنی اقتصاد کشور را حل کردن باشد، یعنی در کشور محروم نداشته باشیم، یعنی در کشور فقیر نداشته باشیم، چرا که این‌موضوعات از خواسته‌های ولایت و مردم است و این ظرفیت در کشور وجود دارد.»

قالیباف گفت: «مجلسی باید در دوم اسفند شکل بگیرد که بتواند در مشکلات اقتصادی کمک و راهگشای برای دولت باشد، اگر دولت کار را متوقف می‌کند، مجلس باید آن را وادار به اتخاذ تصمیم درست کند در غیر این صورت این وضعیت در کشور ادامه خواهد داشت. ان‌شاءلله روزی فرا خواهد رسید که هر سه قوه در کشور با مدیریت و ایمان به مبانی انقلاب گام برخواهند داشت.»

وی ادامه داد: «وظیفه ما مسئولین آن است که اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا، اگر می‌گوییم انقلابی هستیم، اگر می‌گوییم ، خدمتگزار مردم هستیم، اگر به دنبال این هستیم تا تمدن ایران و تمدن اسلام را باافتخارتر کنیم، اگر به دنبال بالا بردن عزت مسلمین هستیم باید کارآمدی در دین در اداره جامعه را ایجاد کنیم.»

وی ادامه داد: «اگر دنبال پیشرفت‌ها در کشور هستیم باید از جوانان استفاده کنیم. تحول در نیروی انتظامی زمانی رخ داد که جوانان و زنان به ناجا اضافه شدند. اگر قصد ایجاد تحول در مدیریت کشور را دارید باید به جوانان فرصت دهید اما معنی این حرف هرگز آن نیست که پیشکسوتان و باتجربه‌ها باید از عرصه خارج شوند، آنها نیز باید حضور داشته و به جوانان تجربه‌شان را انتقال دهند چراکه جوانان بدون توجه به تجربه پیشکسوتان هرگز موفق نخواهند شد.»

قالیباف در پایان گفت: «من باید در اینجا به صراحت اعلام کنم از آن چیزی که باید می‌بودیم و آن ظرفیتی که داشتیم به درستی در کشور استفاده نکردیم و باید جبران شود. ان‌شاالله در گام دوم همگام با رهبری و مردم این موضوع برقرار خواهد شد.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =