انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی توسط حجت الاسلام پناهیان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، عصر سه شنبه در دومین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق و دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز سخنانی را به امام راحل نسبت داد که با یک بررسی مختصر، کذب بودن آن روشن می شود.

وی اظهار داشته :«لیبرال ها و به ویژه نمایندگان لیبرال در کشور ما از داعش دفاع می کردند و دستان آنها نیز به خون شهدای مدافع حرم آغشته است... نمایندگان مجلسی که همفکر با غرب گرایان هستند هیچ تفاوتی با داعشیان ندارند و هر دو خون ریز هستند.. سند ما سخنان امام خمینی (ره) در سخنرانی های ایشان است چرا که ایشان ۱۱ بار از کلمه «لیبرال ها» استفاده کرده اند که در صحیفه امام موجود است؛ در مصاحبه سال ۱۳۵۷ در پاریس نیز به کلمه لیبرال و منافقین اشاره کردند و هیچ تفاوتی بین این دو قایل نشدند..."

در سخنان پناهیان تصریح شده که «حضرت امام ۱۱ بار از کلمه «لیبرال ها» استفاده کرده اند و این 11 مورد در صحیفه امام موجود است.»  این در حالی است که مرحوم امام تنها یک بار کلمه «لیبرال» را به کار برده اند. آنهم در «منشور روحانیت »
از سوی دیگر پناهیان گفته است که مرحوم امام در مصاحبه سال ۱۳۵۷ در پاریس نیز به کلمه «لیبرال و منافقین» اشاره کردند...
با بررسی سخنان معظم له در اواخر سال 1357 در نوفل لوشاتو، روشن می شود که امام حرفی از لیبرالها نزده اند بلکه روزنامه «لیبرال» چاپ توکیو درباره ویژگیهای حکومت اسلامی از امام سوالهایی کرده است!

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =