تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی در شهرستان دلفان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: کارشناسان اداره کل اقدام به تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه های آگروپایرون و سکاله مونتانوم نموده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شیرزاد نجفی اهمیت مراتع  را بسیار مهم تلقی کرد و گفت:  با توجه به اهمیت گونه های مرتعی به خصوص گونه های چند ساله که نقش مهمی در تولید علوفه، ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش خاک دارند؛ اداره کل منابع طبیعی استان لرستان اقدام به تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه های آگروپایرون و سکاله مونتانوم نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان : وی به مزیت های تولید در این ایستگاه گریزی زد و افزود: رشد و نمو در این روش، رویش را یکسال به جلوتر می اندازد و همچنین سازگاری آنها در منطقه از نظر رقابت با علف های هرز و سایر شرایط دیگر براحتی انجام می گیرد.

احیا و غنی سازی مراتع و همچنین حفاظت از سرمایه های ملی

نجفی در پایان با اشاره به اینکه احیا و غنی سازی مراتع و همچنین حفاظت از این سرمایه های ملی بیش از پیش اهمیت خاصی دارد تصریح نمود: مراتع اهمیت های مختلفی همچون ذخیره نزولات آسمانی، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از بروز سیلاب، جلوگیری از ورود ریزگردها و آلودگی هوا، مصرف دام ها، استفاده از گیاهان دارویی برای انسان ها و.... دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =