قتل فجیع این نوجوان؛ پیامی به ایران یا به جهان بود؟

عراقی ها دو روز است که کمی آرام گرفته اند.آنهم از وحشت! وحشت از یک جنازه ای که دنیا را تکان داد. جنازه ای که بر سر دار بود و نشانی از برادر کشی مسلمانان، نشانی از امنیت اسرائیل و نشانی از به یغما بردن منابع خاورمیانه، این یک جنازه بود ولی وحشت مطلوب را به دل عراقی ها انداخت!

زهره نوروزپور: از روز 5 شنبه تا کنون، تصویری از عراق در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. و همچنان در تایم لاین های توئیتر، فیس بوک و حتی اینستاگرام با عنوان قتل فجیع در گردش است.

تصویری از جمعیت معترض عراقی که یا در حال سلفی گرفتن هستند یا عکس انداختن از مرد بی جانی که سر و ته از تیر چراغ برق، از پا آویزان است.

تصویری از خشونت محض علیه هموطنانان و برادران خود. داستان ها و روایت ها از قتل فجیع این نوجوان 16 و یا به تعبیر  دیگر رسانه ها 17 ساله بسیار است. رسانه های خبری غرب می گویند اول نوجوان مقتول با کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده است و رسانه های خبری عراقی از جمله سومریه نیوز می گوید که او با معترضانی که دارای سلاح بوده اند دچار دعوای لفظی می شود که پس از آن منجر به درگیری و در نهایت حمله با کوکتل مولوتوف و کشتن او انجامید.

داستان از این قرار بود که؛ «هیثم علی اسماعیل» نوجوان مقتول ۱۶ ساله، صبح روز 5 شنبه با برخی از گروه های مسلح مستقر در کنار منزلش وارد جدال لفظی شد.

سومریه نیوز گزارش داد: گروه های مسلح حاضر نشدند که از کنار منزل این جوان دور شوند و جدال لفظی به تدریج تشدید شد و نوجوان مقتول، دست به سلاح برده و چند تیر هوایی شلیک کرد.

 گروه مسلح مزبور وارد درگیری با این نوجوان شده و اقدام به آتش زدن منزل با بمب های «کوکتل مولوتف» کرده و به تدریج بر تعداد این گروه مسلح افزوده شد و با ورود به منزل نوجوان، او را به قتل رساندند.گروه مسلح ناشناس سپس جسد این نوجوان را بر زمین کشیده و در نهایت بر روی یکی از تیرهای راهنمایی و رانندگی در میدان «الوثبه» (ضلع شمالی میدان تحریر) به دار آویختند.

این تصویر از روز 5 شنبه تا امروز فضای وحشت آوری برای عراقی ها و حتی مردم منطقه به وجود آورده است.

برخی از رسانه های خبری منطقه می گویند این نوجوان شیعه و مدافع ایران بوده است. برخی دیگر نیز می گویند او از معترضانی بوده که به خشونت متوسل شده و عراقی ها او را ادب کرده اند. اینها روایات شبکه های سعودی الحدث و العربیه و همچنین دویچه وله آلمان است.

در توئیتر نیز، کاربران فضای مجازی معتقدند که این نوجوان تیر هوایی شلیک کرده و تنها گناه او هواخواهی از ایران بوده است. بر همین اساس برخی در صفحه های مجازی خود نوشته اند که این ایران هراسی را جدی بگیرید. اوضاع خطرناک است!

اما اگر آن روی سکه این جنایت را ببینیم، ابعاد دیگری مشخص می شود. در سال 2011 وقتی که اعتراضات دانش آموزی و دانشجویان در سوریه راه به جایی نبرد و دیوار نوشته ها از سوی دانش اموزان راه گشای یک انتخابات آزاد نشد. پس از یک تظاهرات گسترده در شهر های سوریه و درگیری نیروهای امنیتی با معترضان، ویدئویی از صحنه قتل یک نوجوان 16 ساله از سوریه منتشر شد که معترضان سوری را از وحشت به خانه هایشان کشاند.

در نوار ویدئویی منتشر شده برای اولین بار رسانه های خبری جهان، تصویری را مخابره کردند که نشان می دهد مردی که صورتش را پوشانده است، با خونسردی و وقاحت و قساوت هرچه تمامتر سر یک نوجوان سوری که آنهم 16 سال داشت، گوش تا گوش می بُرد! به جرم حمایت از دولت سوریه! دست و پای آن نوجوان بسته بود و چشمانش نیز! تصویری بس دلخراش که تحولات سوریه را از همان روز به سوی خشونت، تروریسم، جنگ و نابودی برد.آنقدر برد که این تصاویر دلخراش دیگر عادی به نظر می رسید!

امروز در سال 2019، پس از 8 سال شاهد قتل فجیح یک نوجوان 16 ساله دیگر، آنهم شیعی و مدافع ایران، بودیم. این نشانه ها تنها یک پیام را به ایران و جهان می دهد. به ایران این پیام را می رساند که نفوذ منطقه ای شما به سر رسیده است! به جهان این پیام را می دهد که از ایران بترسید!

روی دیگر سکه این سیگنال را دارد که سوریه نتیجه مطلوب را برای آمریکا و اسرائیل نداشت، بلکه دو دستی تقدیم ایران و روسیه شد؛ تنها شاهراهی که برای نابودی نیروهای ایران مانده، عراق است. حذف حزب الله و نیروهای مقاومت، به معنی استخراج نفت و خیمه زدن بر منابع گاز خاورمیانه است.

با همه این احوال؛ امروز روزی بود که مقتدی صدر که یک تنه به زعم خودش به مصاف تزویر رفته بود، دفاترش را تعطیل کرد و کمی عقب نشست! روزی بود که صدای آیت الله سیستانی دیگر شنیده نشد و کسی صدای مویه مادری بر سر جنازه پسر رشیدش را نشنید.اینجا تنها صدای تلمبه خانه های نفت شنیده می شود که شبانه روز شیره مردم عراق، از ناموس، جانشان و مالشان را می کشد و به یغما می برد.

منطقه در آتش است، این آتش دیر یا زود دامن منطقه و حتی کشورهای عربی خلیج فارس را خواهد گرفت. یکی از راه حل های این وضعیت، گفتگو و حل اختلافات میان ریاض و تهران است تنها این دو کشور می توانند ثبات را به منطقه بازگردانند، در غیر این صورت در 2020 با پیروزی قاطع ترامپ، اوضاع منطقه به شدت ویران تر از وضع فعلی خواهد شد و بعید به نظر نمی رسد که ایران درگیر این وضعیت نشود.

23/ 310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    گزارش بسیار ترسناکی بود!
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      یک درصد احتمال بدید شبیه این اتفاق ها توی ایران بیوفته اونوقت ما مردهای ایرانی چجوری میخوایم امنیت خونوادمون رو تامین کنیم؟کدوم ایرانی واقعی حاضر میشه کشورش رو به سمت آتش و خونریزی بکشونه؟
    • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      تو خرمشهر خیلی از این اتفاق ها از این قشر آدما دیدیم متاسفانه سیاست میگه باید فراموش کنید!!!!!!
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
      0 2
      هیچ کسی وست نداره کشورش اینشکلی بشه، اما مگر کشورهای کثیف غربی به اینچیزها توجه میکنند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    خیلی ها باید منتظر چنین روزی باشند
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      2 5
      تو خواب ببینید بسیجیا و پاسدارا بذارن ایران ای شکلی شه
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      2 0
      اول نوكران نابود ميشوند بعد اربابان سيم و زر
  • شمس تبریزی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    یه چیزی برام عجیبه. صدر گفته تا مشخص نشه کی این نوجوان را کشته ادامه نمیده و بعد هم برای عملی کردن تهدیدش ، فعالیتهایش را به مدت یه سال تعطیل کرده. نمیدانم چرا باید یک نوجوان اسلحه داشته باشه و از طرفی دیگر، چرا طرف مقابل دعوا هم اسلحه داشته؟ البته من حاج صمد همواره مسلح هستم و موقع بحث هم ممکنه تهدید مسلحانه کنم، اما نه اینکه خیال کنید کلاش و کلت دارم. یادم میاد در یک اداره ای رفتم و حراست بنده را پیش از ورود بازرسی بدنی کرد. پرسید مسلحی؟ گفتم بله. گفت سلاحتان را تحویل بدید. گفتم نمیتونم. گفت چرا؟ گفتم بنده همواره دو نوع سلاح را حمل میکنم بدون اینکه مجوز هم بگیرم. پرسید چطور مگه؟ گفتم ما مسلح به الله اکبریم. بر صف دشمنان حمله میبریم. اما سلاح دوم را به هیچ کس نمیگم چیه. بالاخره عوامل آمریکا اینجا هستن و اگر از سلاح مرگبار و مخفی بنده خبرداشته باشن، ممکنه مرا هم بذارن تو لیست تحریمها
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      239 5
      انفولانزا نگرفتی؟ حتما برو دکتر اقای مسلح به الله و اکبر
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      192 5
      قاطی داریا
    • امیر IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      259 5
      از موتوری جنس نگیر...
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      228 5
      قرص آبی برای صبحه و قرمزه برای شب.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      9 56
      خیلی مخلصم آقای شمس تبریزی ..... دمت گرم .
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      60 3
      مگه اینکه تفنگت آب پاشی باشه
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      57 0
      خیلی باهالی. من بهد ۲۰ سال تازه فهمیدم اون چیزی قبل اخبار میخوند "ما مسلح به ا... و اکبریم" هست. خیلی جالب بود. خخخخ
    • حاکم فقیر IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      86 0
      معلومه صنعتی زدی
    • گرفتار IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      66 2
      لازم بود این اراجیف رو بزارین؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      94 3
      دمت گرم من نمیفهمیدم این سرود چی میگه... پس میگه ما مسلح به الله اکبریم... یکی دیگه بود میگفت الذی الذی.... اون هم رمز گشایی میکنی؟
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      3 0
      جناب شمس تبریز دست شما درد نکنه که زیبا ترین پاسخها را بر کامنت خود دریافت می نمایی .... اصلا" کاری به موضوعی که نوشتی ندارم ... پاسخها خیلی خیلی فوق العاده است....
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      2 0
      يا خدا.... مواد مخدر تو جامعه داره بيداد ميكنه.............
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      3 0
      اثرات سانديس با تي تاپه بعد قرص دار شدن
    • دادخواه IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      2 0
      فقط خواص پر بصيرت ميتواند درك كنند شمس چه ميگه
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      وای پاچیدم از خنده. دمت گرم و دم همه اونایی که بهش مثبت و منفی دادن گرم
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 2
      عرض ارادت و احترام دارم خدمت تمام دوستانی که بنده را مورد تفقد و مهر بی پایان خود قرار دادن. زنده باشید
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 0
      شماشمس اصليه هستين ياتقلبيه ! ازاون سلاحتم ترسيديم باشه!
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    امریکا به نفعش نیست ایران وعربستان به ثبات برسند
    • میثم IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      20 0
      این آمریکا بود که بهتون دستور داد از دیوار سفارت عربستان برید بالا؟؟
  • محمود FR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    این پسر ۱۶ ساله ۶ نفرو کشته
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 6
      میشه سند این ادعاتون رو منتشر کنید؟؟
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 7
      این تاثیر تبلیغات مسمومیه که برا توجیه این جنایت تراشیده شد اگر اون ۶ نفررو کشته بود چرا از جنازه اون ۶ نفر هیچ فیلم یا عکسی منتشر نشد الآن که همه موبایل دارن و سریع میشه فیلم و عکس گرفت و پخش کرد . با همین دروغها و جوسازیهای مسموم ملتها رو به جون هم میندازن و سوریه رو هم همینجوری ویران کردن . بیخود نیست که برای ماهواره و شبکه های اجتماعی میلیاردها دلار خرج میکنند تا جهالت و توجش مدرن رو به نفع غارتگری جبهه جهانخوار بر ملتها تحمیل کنند .
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    مهمتر اینکه آمار اینگونه جوانان طرفدار ایران چقدر است ؟؟؟؟ پاسخ قطعی در این است .... آنچه که در این تحلیل اصلا" به آن اشاره ای نشده است ....
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      29 29
      من موضوع ویدیو رو دنبال کردم این بچه رو گفتن طرف ایرانه و چند نفرو کشته تا کشتنشو توجیه کنن در صورتی که هیچ تصویر و نشونی از کشته شده ها نیست بیشتر به نظر میاد کری خونی بوده و خواسته خودی نشون بده تیر هوایی شلیک کرده و تهدیدشون کرده اینا هم رفتن یه درسی بهش بدن که این بلا رو سرش اوردن
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    49 65
    نه بابا بیچاره فکر کرده خبریه ، به تظاهراتی ها گفته بروند جلوتر اتیش درست کنند نرفتن ، و آخرش این شده اصلا ربطی به ایران و طرفداری ایران نداره ولی مثل اینکه گزارش گر و اونور آبی ها دوست دارند حجمه را از خروج ایران از عراق کنند تا ایران از سوریه جدا شه و بعد دوباره سوریه وعراق را چپو کنند
    • US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      18 29
      در گزارش هم تایید نکرده نقل قول شده از شبکه های مجازی و رسانه های سعودی که دارن موج سواری میکننن دیروز باید العربیه رو میدیدن رو هم خط کار میکرد میگفت این چون طرف ایران بوده اینطوریه این گزارش هم داره میگه رسانه ها دارن میگن که خب درست میگه الان رسانه سلاحش قوی تر از هزارتا بمبه ، با پمپاژ اخبار دروغ دارن ایران هراسی میکنن
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    چرا نمی پرسید نوجوان 16 ساله اسلحه رو از کجا آورده بود؟
    • كدخدا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      68 20
      از همان جايي كه جوانان كشورمان در بلوچستان تهيه ميكنن نقل و نبات است
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      همواره با ورود بچه ها به سیاست و بازی های سیاسی مخالف بوده و هستم. متاسفانه در خاورمیانه، تنها کسانی را که میتونن ازشون سوء استفاده کنن، همین قشر سنی هستن. این تیپ سنی، سیاست نداره. آدم وقتی میبینه در یک جمعی هست که تعدادشون زیاده، باید به رنگ اونها در بیاد تا کسی بویی نبره که این چه کاره است و چه تفکری داره. اگه گزارشها درست باشه، این از سن کم این نوجوان بوده که در ان جمع ایستاده و از ایران دفاع کرده. باید تظاهر به ایران ستیزی میکرد تا دیگران بهش اعتماد کنن و شماره تلفن بدن. بعد خیلی راحت میتونست این شماره تلفنها را در اختیار مقامات اطلاعاتی ذی ربط بذاره و حریف را آچمز کنه. بچگی اینه که ورداشته تیر هوایی شلیک کرده. بدون شلیک حتی یک گلوله میتونست حریف را گیر بندازه.. از بی تجربگی این نوجوان خیلی متاسف شدم
  • h US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    52 92
    حوادث عراق ربطی به ایران ندارد بلکه حاصل خرج کردن دلارهای نفتی خر پول داران عرب جزیره برای ربودن قدرت از دست اکثریت شیعه ی است .‌ حوادثی که اگر مردم عراق از آن آگاه نشوند ، دوباره دیکتاتورهایی خشن تر از صدام بر آنها حاکم خواهد شد .
  • مطلع IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    51 24
    بنظرم تحلیل گر در این مقاله آسمون و ریسمون بهم بافته تا بگه حالا که از برجام با آمریکا هیچ گلابی چیده نشد، وقتشه یه برجام المثنی از نوع سعودی جور کنید بلکه شر تحریم ها از سرتون کم بشه!!
  • حسام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    عراق ی کشور نفرین شدس تا قیامت روی خوش نمیبینه، چون مصیبت‌ها تحمیل امامامون کردن و اونا آه کشیدن، عراق هیچوقت روی خوش نمیبینه
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 2
      جناب حسام که احتمالا فردی معتقد و مذهبی هستی. آیا به نظرت ائمه بخاطر جفایی که مردم روزگار خودشون در حقشون کردند یک امت رو یک عمر نفرین میکنند؟ اصلا این با عدالت منافات نداره؟ توصیه حضرت علی (ع) در مورد رفتار با قاتلشون چی بود؟ بهتره بیشتر مطالعه کنی تا به مهر و رحمت امامان بهتر پی ببری و آگاهیت نسبت به دینت بیشتر بشه.
    • باران IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      8 0
      موافقم چون میکن حضرت زینب گفته من دعا میکنم تا هیچوقت روی خنده رو نبینین
  • مقیمی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    37 14
    همه اش گمانه زنی و همه هم به نفع خود مصادره اش کردن. بسط اینگونه اخبار در شبکه های مختلف باعث همان چیزی میشه که ما بهش میگیم جهت دادن به اعتراضات
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    33 15
    این گزارشگر هر کیه همدست همین تروریستهاست که خوب اونها را می شناسد وبه نفع اونها تحلیل میکند و خوب ترامپ را هم تبلیغ میکند. شاید خودش هم فرار کند وبه الحدث بپیوندد
  • علی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    همیشه باید اماده نبرد با صهیونیسم و ارتجاع منطقه باشیم خطر در کمین ماست
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      1 0
      یه یا علی بگو برو فلسطین چرا تو ایرانی و فقط رجز می خونی
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    61 39
    ذات عرب از قبل و بعد اسلام خشونت و وحشیگری بوده و ربطی به چیز دیگه ای نداره البته نه همه عربها
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      ذات ایرانی هم دروغگویی و تهمت زدن و دورویی و حسادت و زیرآب زنی بوده و هست و خواهد بود
    • محمدحسین IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 0
      نژاد پرست
    • محمدحسین IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 0
      عجب منطقی! خب حالا میشه بفرمایید منظور از بقیه عرب ها چیه؟ ما بفهمیم کدوم عرب ها خوبن و کدوما بد. از ادمین هم ممنونم که همچین نظرات نژاد پرستانه ای رو انتشار میده
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    25 36
    به جوان مردم دلار و شيشه ميدن ميفرستند وسط خيابان مردمو بكشه و خود دلار نفتي پارو ميكنند
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      دو طرف گرسنه است براي مشتي دلار و سياست همينه مردمو گرسنه نگه دار بعد بينداز جان هم
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      احسنت بعد ميگن كي بود كي بود ما نبوديم ولي نخ نما شده امران اين نوجوان كيا هستند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    خب الان خودمان از خودمان بپرسیم چرا ما باید یک وجه این مسلمان کشی آشوب برادر کشی باشیم؟ چرا دست از این سیاست شیعه گستری با پول نمی کنیم؟ مگه سیاست سنی گستری با پول عربستان چه نتیجه مثبتی داشت که مال ما داشته باشه؟
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
      0 0
      اگه عربستان به پول سنی گری را ترویج میداد حرفی نبود. مشکل اینه که او با کشتار و تروریسم و عوامل انتحاری میخواد مذهبش را ترویج کنه. ما اگر میخواستیم دست به کارهایی که عربستان میزنه، بزنیم، بیچاره شان میکردیم. اتفاقا مشکلی که با ایران دارن، موضوع قدرت نرم ایرانه. مشکل با بسط تفکری هست که ایران پرچمدار اونه. مقایسه ایران و عربستان توسط شما کاملا اشتباهه
    • محمدحسین IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
      0 7
      داداش سیاست ایران همیشه در عراق این بوده که چیزی که مردم خواستن باشه اما وقتی دولتی که با انتخاب مردم عراق روی کار اومده به خواست امریکا عمل نمیکه امریکا هم با هوچی گری تو اینترنت و تلگرام مردم رو به خیابون میاره.
  • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا بهمون رحم کنه در منطقه ای زندگی می کنیم که کشتن انسانها عادت شده و تقریبا همه از این کار لذت میبرن وقتی که عقیده شخصی باید مطابق میل و نظر گروه خاصی باشد حکایت همچنان ادامه دارد باید از روزی ترسید که این اتفاقات در ایران صورت گیرد
  • امیر IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    به معترضین گفته برید توی محله خودتون و در خونه خودتون معتزض بازی کنین اونها هم زدن ناکارش کردن!! به همین راحتی!!!!
  • علی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 0
    عزیزم شیعه گستری احتیاج به پول نداره....مکتب ما امام حسین داره.....برای عاقل اشاره بس است..
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    3 0
    گفته شده این شخص چند معترض رو کشته و این حرکت معترضان از خشمشون بوده.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    6 0
    خانم نوروزپور شما كه از اين فاصله زياد اينقدر دقيق گزارش واقعه مي دهيد لطفا از كشته شدگان وقايع آبان كه در همين نزديكي اتفاق افتاده هم گزارش دقيقي بنويسيد!
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    1 0
    فکر می کنم قاتلان و مقتول از یک گروه هستند. این توطئه ای ست برای آن که جنبش اعتراضی مردم عراق را بدنام کنند.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    0 0
    به نظر شما با وجود بن سلمان و اماراتی های خودفروخته به انگلیس امکانش هست؟