۳ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
سوئیس: ارز دیجیتالی نمی‌خواهیم

ایسنا به نقل از رویترز، نوشت: دولت سوئیس اعلام کرد فعلا برنامه ای برای ارائه ارزهای دیجیتالی ندارد.

پس از آن که مجلس سوئیس از دولت این کشور خواست تا جنبه های عرضه ارز دیجیتالی این کشور موسوم به "فرانک الکترونیکی" را بررسی کند، دولت در بیانیه ای اعلام کرد که در مقطع کنونی زیان انجام چنین کاری از منافع آن بیشتر است و فرانک الکترونیکی می تواند ثبات نظام مالی را بر هم زند. به گفته دولت سوئیس، در حال حاضر دسترسی به یک ارز دیجیتالی جهانی برای سوئیس منفعت خاصی نخواهد داشت و تنها موجب افزایش ریسک های مالی می‌شود.

ایده ارز دیجیتالی بانک مرکزی که اکنون توسط کشورهایی نظیر چین و کانادا دنبال می‌شود، امکان استفاده از یک ارز دیجیتالی به عنوان واحد پول ملی را برای عموم مردم فراهم می کند. این ارزها قرار است به عنوان مکمل به سایر ابزارهای پرداختی نظیر وجه نقد و کارت های اعتباری ملحق شوند. کریستین لاگارد، رئیس جدید بانک مرکزی اروپا پیش تر گفته بود کشورهای عضو منطقه یورو باید پیشتاز عرصه ارزهای دیجیتالی در جهان باشند.

موافقان ایده استفاده از ارزهای دیجیتالی ملی معتقدند چنین کاری باعث افزایش کارایی پرداخت، اعمال بهتر نظارت مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی خواهد شد اما مخالفان می‌گویند تا زمان فراهم نشدن بستر نظارتی مناسب نباید چنین ارزهایی وارد چرخه پولی شوند.

دولت سوئیس در بیانیه خود اعلام کرده است که معرفی یک ارز دیجیتالی با امکان استفاده محدود توسط نهادهای مالی را استراتژی معقول تری از عرضه یک ارز عمومی می داند.

پیش از سوئیس، مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده بودند فعلا برنامه ای برای عرضه ارزهای دیجیتالی ندارند. جروم پاول، مدیر بانک مرکزی آمریکا با اذعان به سخت بودن مسیر انطباق فعالیت‌های ارزهای دیجیتالی با نظام مالی و بانکی فعلی اعلام کرده بود این کشور فعلا قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک نسبت به راه‌اندازی ارزهای دیجیتالی اقدام کند. جروم پاول گفته که از نظر وی نظام پرداخت در آمریکا بسیار رقابت‌پذیر و نوآور است و با توجه به فراهم بودن انتخاب‌های گسترده روش‌های پرداختی در پیش روی مشتریان، راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی در مقطع فعلی یک نیاز فوری نیست. 

223231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =