افرادی ناشناس دفتر جبران باسیل را آتش زدند

ایرنا نوشت: افراد ناشناس صبح امروز (یکشنبه) در ِ شیشه ای دفتر حزب مسیحی «جریان آزاد ملی» به رهبری «جِبران باسیل» وزیر امور خارجه ی لبنان، در شهرک الجومه در منطقه ی عکار در شمال این کشور را شکستند و سپس این دفتر را آتش زدند.

تارنمای روزنامه ی مسیحی «الجمهوریه» چاپ بیروت نوشت: افراد ناشناس پس از این اقدام که خسارت هایی به همراه داشت، فرار کردند و پلیس جنایی و نیروهای امنیتی منطقه با بررسی حمله به دفتر جریان یاد شده، تحقیق برای شناسایی هویت عاملان آن را آغاز کردند.

«میشل عون» در شهریور سال ۱۳۸۴ خورشیدی در یک نشست خبری در شرق بیروت خبر تاسیس حزب سیاسی "آزاد ملی" به رهبری خودش را اعلام کرد. اکنون رهبری این حزب به عهده "جبران باسیل" وزیر امور خارجه لبنان است.

دهها جوان معترض لبنانی در پنجاه و هشتمین روز از آغاز جنبش این کشور، شنبه شب در میادین و مناطق مرکزی، غربی و شرقی بیروت تجمع کردند، با نیروهای پلیس امنیت داخلی لبنان درگیر شدند و به طرف آنان سنگ پرتاب کردند که این درگیری ۲۰  زخمی برجای گذاشت.

شماری از جوانان هم با حمل پرچم های لبنان در برابر دفتر حزب مسیحی «کتائب» در شرق بیروت تجمع کردند ، علیه برخی مقام ها ی سیاسی شعار دادند و خواستار تحقق خواسته های اجتماعی و اقتصادی خود شدند.

  از ۲۵ مهر ماه تاکنون هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات ، تجمع و اعتصاب در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =