چرا دموکرات‌ها  از تبرئه ترامپ در استیضاح نگران هستند؟

ایرنا نوشت: شماری از نمایندگان دموکرات از جمله « کریستوفر کُنز - Christopher Coons » سناتور ایالت « دلاور Delaware » نسبت به تبرئه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از دادگاه استیضاح در سنا به شدت ابراز نگرانی کردند.

تارنمای خبری هیل (thehill) امروز(دوشنبه ۲۵ آذر) نوشت: کُنز درباره اینکه ترامپ در صورت تبرئه شدن از استیضاح، تا پیش از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا چه کارهایی ممکن است انجام دهد به «شدت ابراز نگرانی» کرد.

این سناتور دموکرات که دیروز ( یکشنبه ۲۴ آذرماه) با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی مصاحبه کرد، گفته بود نگران آن است که ترامپ درخواست خود را برای مداخله عوامل خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه دهد.

سناتور دموکرات ایالت دلاور آمریکا گفت: اگر ترامپ در سنا تبرئه شود و بیشتر جمهوریخواهان در جریان استیضاح، تلاشی برای تادیب او به خرج ندهند، آنگاه کسی جلودار او  نخواهد بود.

کُنز افزود: به شدت نگرانم که ترامپ پس از رهایی از استیضاح و با توجه به اینکه دیگر  هیچ محدودیتی بر رفتارهای او وجود نخواهد داشت، تا زمان  انتخابات ۲۰۲۰  چه کارهایی می‌تواند مرتکب شود.

 رسانه‌های آمریکایی سوم مهرماه از انتشار متن کامل مکالمه دونالد ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهوری اوکراین خبر دادند که این متن در پنج صفحه و مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مرداد ماه) بود.

ترامپ بنابر متن این مکالمه، از زلنسکی خواسته تا تحقیقاتی درباره « هانتر بایدن » پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز « بوریسما » در اوکراین بود، به عمل آورد. ترامپ پیش از این مانع پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین شده بود.

با افشای محتوای این مکالمه تلفنی، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، به طور رسمی خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.

سرانجام پس از دو ماه تحقیقات، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با ۲۳ رای موافق در برابر ۱۷ رای مخالف، ترامپ را در دو مورد «سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در روند تحقیقات کنگره» لایق استیضاح دانست.

انتظار می‌رود دو لایحه استیضاح ترامپ در ۱۸ ماه دسامبر (۲۷ آذرماه) در صحن مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود، که در صورت تصویب، دادگاه چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سال آتی میلادی در سنا برگزار خواهد شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =