۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
روسیه به قول خود در سوریه عمل کرد

ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به تعهدات خود نسبت به خارج کردن نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه مرزی مشترک سوریه و ترکیه عمل کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در نشستی با وابسته‌های نظامی خارجی درمسکو گفت، یگانهای مدافع خلق کرد از منطقه مرزی مشترک سوریه و ترکیه به عمق ۳۰ کیلومتری عقب رانده و نیروهای سوریه و پلیس نظامی روسیه وارد دو منطقه عین‌العرب و الجزیره شدند.

وی افزود، آزادسازی مناطق شرق فرات به افزایش دامنه مأموریت‌های یگان‌های پلیس نظامی روسیه منجر می‌شود که در حال حاضر گشت‌زنی‌هایی در دو منطقه عین‌العرب و الجزیره انجام داده و بر پایبندی به توافق آتش‌بس در طول مرز منطقه عملیات نظامی "چشمه صلح" ترکیه نظارت دارند.

گراسیموف گفت، افزایش مأموریت یگان‌های روسی می‌طلبد که به صورت موقت نیروهای بیشتری از پلیس نظامی روسیه در این منطقه حضور داشته باشند.

ترکیه با همکاری ارتش آزاد سوریه نهم اکتبر عملیات چشمه صلح را در شمال شرق این کشور به منظور "پاکسازی این مناطق از یگان‌های مدافع خلق کرد" آغاز کرد. آنکارا این نیروها را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان می‌داند که با حمایت آمریکا در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک فعالیت می‌کنند.

پس از توافق جداگانه ترکیه با آمریکا و روسیه در روزهای ۱۷ و ۲۲ اکتبر در حال حاضر آرامشی نسبی در شمال شرقی سوریه برقرار است. توافق با آمریکا بر خروج یگان‌های مدافع کرد از منطقه عملیات نظامی چشمه صلح و توافق با روسیه بر خروج این نیروها از مرزهای سوریه و ترکیه تا عمق ۳۰ کیلومتری در جنوب سوریه تصریح دارد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده بود، آمریکا و روسیه نتوانستند یگان‌های مدافع خلق کرد را از شمال شرقی سوریه خارج کنند. وی تهدید کرده بود، در صورت حمله نیروهای مسلح کرد از این مناطق یا منطقه دیگر، عملیات نظامی را از سر می‌گیرد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =