کشورهای شرکت کننده در اجلاس امنیتی تهران در سطح عالی نماینده داشتند

میزان نوشت: کیوان خسروی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در تشریح دستاوردهای دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای گفت: تمامی هفت کشور دعوت شده در سطوح عالی در نشست دوم شرکت کردند. 

کیوان خسروی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح دستاوردهای دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای پرداخت.

وی با اشاره به محورهای این نشست گفت: نشست اول مهر سال قبل در تهران برگزار شد. نمایندگان ازبکستان و تاجیکستان نیز امسال حضور یافتند. تمامی هفت کشور دعوت شده در سطوح عالی در نشست دوم شرکت کردند. 
خسروی تصریح کرد: کشورهای مدعو از مناظر مختلف به چالش‌های سیاسی و امنتیی افغانستان پرداختند که همسایگانش را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. کشورهای عضو نشست با حضور در دومین کنفرانس نشان دادند به همفکری مشترک در باب تبادل نظر در مسایل امنیتی و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی برای حل مسایل امنیتی رسیده اند. 
وی افزود: جمع بندی نشست این بود که سال آینده سومین نشست برگزار شود و هند اعلام کرد می‌تواند میزبان باشد که با بررسی موضوع، نظر نهایی اعلام خواهد شد. 
خسروی در مورد تمرکز نشست بر موضوع افعانستان بیان کرد: ما بیش از ۴۰ سال است که در این کشور با جنگ و تروریسم روبرو هستیم. افغانستان زمینه‌ای برای قدرت‌های فرامنطقه‌ای فراهم کرد که در منطقه بتوانند اثرگذار باشند. 
هند و روسیه لایه‌های دوم همسایگان افغانستان هستند که متاثر از تحولات این کشور هستند. کشورهای فرا منطقه‌ای تلاش دارند با اقداماتی در افغانستان و نفوذ در آن بر کشورهای همسایه افعانستان از جمله بر هند و روسیه بگذارند.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =