کلهر: ترابی در پرسپولیس یک فوق ستاره است/ از نیمکت‌نشینی علیپور تعجب کردم

پیشکسوت فوتبال ایران به تسنیم گفت: فکرش را نمی‌کردم که کالدرون تصمیم بگیرد علیپور را روی نیمکت بگذارد و این کار او قدرت پرسپولیس در خط حمله را کم کرد.

محمود کلهر در خصوص پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل پارس‌جنوبی جم گفت: پرسپولیس در نیمه اول این بازی نمایش خوبی نداشت و شاید مهمترین دلیل آن زورِ کم این تیم در خط حمله بود که به غیبت علی علیپور برمی‌گشت. برای من عجیب بود که کالدرون در این شرایط حساس تصمیم گرفت علیپور را روی نیمکت بگذارد و از عبدی جوان استفاده کند. دیدید که در نیمه دوم حضور علیپور در خط حمله پرسپولیس چقدر تاثیر مثبت داشت و این تیم توانست بارها دروازه حریف را تهدید کند.

وی افزود: غیر از علیپور، تعویض‌های دیگر کالدرون هم تاثیرگذار بود. او سه تعویض هجومی داشت و نفرات خط جلوی پرسپولیس تلاش زیادی کردند تا تیمشان به گل برسد که در نهایت این اتفاق با گل زیبای ترابی رخ داد. بازیکنی که به نظر من آماده‌ترین بازیکن لیگ است و چه بسا اگر تیم ملی در این مقطع بازی داشت او می‌توانست در ترکیب ثابت به میدان بود. این روزها ترابی نقش یک فوق ستاره را در پرسپولیس بازی می‌کند اگرچه در گل زیبای او به پارس‌جنوبی پاس علیپور هم خیلی مهم بود.

کلهر با اشاره با بازی بسته و تدافعی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: نماینده جم شرایط خوبی در این فصل ندارد و برای این بازی هم روی نیمکت سرمربی نداشت. قطعا این مسئله روی این تیم تاثیر منفی گذاشته بود و نشان می‌داد که آنها چندان نظم تیمی ندارند. با اخراج مگنو باتیستا که در این بازی جای عبدالله‌زاده در پست دفاع میانی بازی می‌کرد، پرسپولیس فشار را روی دروازه این تیم بیشتر کرد. برای همین پارسی‌ها در دقایق پایانی به بازی تاخیری و وقت‌کشی روی آوردند.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه از روی نیمکت پارس‌جنوبی فقط به بازیکنان این تیم گفته می‌شد سعی کنند بازی را نگه دارند، گفت: بله همین طور بود و چون زور این تیم به پرسپولیس نمی‌رسید و یک بازیکن هم کمتر داشتند، ترجیح دادند روش بازی‌شان را تغییر دهند. پرسپولیس این بازی را برد تا ثابت کند انگیزه زیادی برای قهرمانی دوباره در لیگ دارد و انصافا هم یکی از مدعیان جدی است.

کلهر در پایان راجع به ادامه نیمکت نشینی بیرانوند گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم بیرانوند مشکل مصدومیت دارد اما اگر غیر از این باشد باید به تصمیم کالدرون احترام گذاشت. قدر مسلم بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیاست و شاید خیلی خوب نباشد که از روی نیمکت بازی‌های پرسپولیس را ببیند. هر چند رادوشویچ نیز عملکرد خیلی خوبی داشته و یک رقیب خوب برای بیرانوند است.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =