کوهکن: مردم از شعارها بیزارند و به برنامه رأی می‌دهند/مازنی: اصلاح‌طلبان اگر لیست ندهند، آتش به اختیار عمل خواهند کرد

ایسنا نوشت: یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از این‌که «مجلس آینده مجلسی مقتدر با بدنه کارشناسی محکم باشد»، گفت که مردم دیگر در انتخابات به شعارها توجه نکرده و براساس کارنامه افراد رای می‌دهند.

محسن کوهکن، عضو فراکسیون ولایی، با تحلیلی از رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح تهران و کلانشهرها عمدتا جناح‌ها و لیست‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. رقابت افراد در شهرهای کوچک به اتکای برخی از مولفه‌ها است لذا پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان‌ها از بین نمایندگان فعلی آنهایی به دور بعد راه پیدا کنند که در راستای مطالبات مردم آن هم عمدتا اقتصادی فعالیت کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در بین کاندیداهای جدید هم کسانی که برنامه داشته و به ظرفیت خود متکی هستند می‌توانند امیدوار باشند که جزو رقبای اصلی هستند. درباره‌ی لیست‌ها هم جناحی که نقش بیشتری در حل مشکلات داشته شانس بیشتری داشته مسلما جریان اصلاحات عهده‌دار بخش عمده‌ای از عملکرد دولت است و نمی‌توان آن را منکر شود این استدلال که وزیر اصولگرا بوده و ربطی به اصلاح‌طلب‌ها ندارد قابل قبول نیست، چون بعضی از مدیران میانی از اصلاح‌طلبان‌ هستند و اقدامات آنها تعیین‌کننده است.

کوهکن در جمع‌بندی اظهار کرد: با توجه به این وضعیت مردم به شعارها توجهی ندارند و کارنامه و برنامه افراد را مدنظر قرار می‌دهند آنها دیگر از شعار بیزارند. مجلسی مقتدر و قوی با بدنه کارشناسی محکم و توانا می‌تواند دولت بی‌جان را در دو سال پایان کارش وادار به کار کند.

اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی با هیچ‌گروهی ائتلاف نمی‌کنند

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنده تاکنون نشنیده‌ام که هیچ اصلاح‌طلبی اعلام کرده باشد که در انتخابات آتی شرکت نمی‌کنیم، گفت: افرادی که با جمهوری اسلامی مشکل دارند و تفکر براندازی دارند می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، اینکه در انتخابات شرکت نمی‌کنیم حرف اصلاح‌طلبان نیست.

وی با بیان اینکه رای بی‌رای شعار اصلاح‌طلبان نیست، افزود: همه گروه‌های اصلاح‌طلبی به اصل مشارکت مردم در انتخابات معتقد هستند، منتها بحث‌های در روش مشارکت در انتخابات وجود دارد که یکی از این موارد این است که در همه حوزه‌ها کاندیداها اصلاح‌طلب برای انتخابات پیش‌رو تائید صلاحیت شوند تا دست این گروه نیز برای انتخابات باز باشد.

بنابر گزارش تسنیم، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:اگر تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت نشوند به مانند مجلس دهم نخواهد بود که اصلاح‌طلبان با سایر گروه‌ها ائتلاف کنند و اگر قرار به ائتلاف باشد پس از انتخابات و مشخص شدن ترکیب مجلس خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: استنباطی که بنده از شورای عالی اصلاح‌طلبان، مجمع روحانیون مبارز و احزاب و تشکل سیاسی اصلاح‌طلبان دارم این است که در انتخابات شرکت کنیم البته برای اصلاح امور جامعه راهی جزء مشارکت مردم در پای صندوق رای  نداریم. اگر در انتخابات پیش‌رو در حوزه‌های اصلاح‌طلبان لیستی نداشته باشند آتش به اختیار عمل خواهند کرد و خودشان در صحنه حضور خواهند داشت.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =