علت تداوم اعتراضات در عراق از نگاه کاربران خبرآنلاین

کاربران خبرآنلاین، طی یک نظرسنجی نظراتشان را درباره علت تداوم اعتراضات در عراق با وجود استعفای عبدالمهدی بیان کردند.

به گزارش خبرآنلاین،با استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق انتظار می رفت تا ناآرامی ها و تظاهرات در عراق تا حد زیادی کاهش یابد، اما با تداوم بحران سیاسی هنوز گزینه قطعی برای تصدی نخست وزیری از سوی برهم صالح رئیس جمهور این کشور معرفی نشده و تظاهرات در شهرهای عراق همچنان ادامه دارد.

طبق آخرین خبرها تظاهرکنندگان دفتر سازمان بدر و مقر حزب الدعوه در شهر ناصریه مرکز استان ذی‌قار را آتش زدند، این در حالی است که جریان صدر از تحویل بخش‌های محوله به "کلاه‌آبی‌ها" در میدان التحریر به نیروهای امنیتی خبر دادند.

معترضان در عین حال پل اصلی و جاده مواصلاتی بین دو استان میسان و ذی قار در جنوب را با تایرهای شعله‌ور مسدود کردند.

با تداوم این اعتراضات کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که علت ادامه دار شدن تظاهرات در عراق چیست، در یک نظرسنجی شرکت کردند که در ادامه برخی از پاسخ ها را می خوانید:

کاربری نوشت: حضور آمریکایی ها در عراق و داشتن پایگاه آمریکایی در آنجا، بزرگترین حق پایمال شده ی ملت ستمدیده عراق است. اول باید این حق پایمال شده مردم عراق، بهشو برگرده تا سایر حقوق پایمال شده ملت عراق استیفا بشه. تا زمانی که حاکمان عراق، آمریکایی ها را بیرون نکنن، یعنی عزم جدی برای احقاق حقوق مردم را ندارن.

کاربری بی نام نیز نوشت: اگر اصلاحات انجام بگیره قطعا مردم هم آرام می شوند و اینگونه می توان فرق خرابکارو معترض واقعی رو تشخیص داد.

صبا نیز نوشت: باید عراق رو از نزدیک دید و بعد درباره آن نظر داد، عراقی ها واقعا خسته ان این شهرها رو وقتی از نزدیک میبنید فقر و بدبختی و بی امکاناتی رو میبنید تو چهره های مردم و تو زندگیشون ، مردم عراق واقعا گناه دارن و واقعا نیازمند اصلاحات هستند.

کاربر بی نام دیگر نوشت: مگه افغانستان و مصر و سودان و نیجریه و ..... درگیر همین مشکلات نیستن؟ اونا هم همین مشکلات رو دارن منتها اونجا دیگه امریکا و عربستان نمیخوان توطئه کنند چون اونجا شیعه و محور مقاومت نیست تا بخوان کشوررو بهم بریزن . شک نکنید که این آشوبا توطئه محور جنگ و شرارت و تجاوز یعنی شبکه آمریکایی و سعودی و اسرائیلیه وگرنه همین مشکلات تو خیلی از کشورای دیگه هم هست.

کاربر دیگر نوشت:آمریکا و عربستان پشت تمام این اعتراض ها هستند عراق تا همین چند سال پیش درگیر داعش بوده و مشکلات عظیم ناشی از سالها ریاست صدام بوده و زمان میبره تا پیشرفت کنند دولت جدید تازه اومده.

مجید نیز نوشت:با وجود اینکه دولت استعفا داده و حتی سیاستمداران عراقی حاضر شدند طبق خواسته مردم رفراندوم برگزار کنند ، این نشون میده که این تظاهرات دراه از سوی کشورهای خارجی هدایت می شه ، چون تقریبا معترضان به خواسته اشون رسیدن ضمن اینکه حمایت مرجعیت رو قاطعانه به همراه دارند. به نظر من خرابکاری ها بسیار داره مشکوک میشه و اگر جلوش گرفته نشه ممکنه جنگ بزرگی تو منطقه اتفاق بیفته یا حتی به جنگ داخلی در عراق بکشه

علی هم نوشت: در نگاه اول به ما هیچ ربطی نداره. اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم وضعیت یک کشور (اقتصادی، سیاسی و ...) به وضعیت همسایه‌هایش وابسته است. تصور کن اگر عراق و افغانستان پایدار و امن بودند چه قدر اقتصاد در این منطقه شکوفا می‌شد. وقتی تمام همسایه‌ها در جنگ و ناامنی هستند، ایران هم آسیب می‌بیند. صادرات ایران به عراق و افغانستان هم آسیب می‌بیند و ...

مشروح نظرات را اینجا بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =