نقش اصلی و محوری در اغتشاشات آبان ماه ۹۸ برعهده چه کسانی بود؟ /پاسخ سخنگوی سپاه را بخوانید

ایرنا نوشت: معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌های بیگانه سعی دارند یاس و ناامیدی را به جامعه القا کنند و وظیفه مهم اصحاب رسانه در نظام جمهوری اسلامی است که این ترفند رسانه‌ای دشمن را خنثی و از جامعه دور کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، یکشنبه در آیین دومین جشنواره ابوذر استان فارس در شیراز گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه باید با انجام کار حرفه‌ای، شور و نشاط را به جامعه انتقال دهند و کمبودها را به دور از سیاه نمایی بیان کنند.

وی، آفت رسانه‌های داخلی را حرفه‌ای نبودن دانست و گفت: باید با آموزش و توجه جدی به حوزه رسانه، این نقص را برطرف کرد.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بروز مسایل سال ۸۸ و اغتشاشات آبان ۹۸ رسانه‌های خارج از مرزهای ایران نقش اصلی و محوری داشتند، رسانه‌های داخلی ما هم باید با کار حرفه‌ای و کسب آموزش های لازم بتوانند در مقابل رسانه‌هایی مانند بی بی سی که ۳۰۰ سال سابقه نوشتاری، صدا و تصویر دارد، مثمر ثمر باشند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از عدم توجه کافی به مقوله سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مشکلات اصلی جامعه نام برد و گفت: همگان به ویژه رسانه‌ها باید برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای تلاش کنند.

سردار شریف ادامه داد: حدود ۵۰ میلیون نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران، دوران شاهنشاهی و مبارزات انقلابیون را درک نکرده و هیچ ذهنیت درستی از آن زمان ندارند و یکی از وظایف رسانه‌ها آشنا کردن مردم با مسایل و رخدادهای دهه‌های گذشته ایران است و می توان گفت که عملا یک انقطاع بین نسلی در جامعه ما شکل گرفته است که رسانه‌ها می‌توانند این وضعیت را بهبود بخشند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334093

برچسب‌ها