امتحانات نهایی دانش آموزان به قوت خود باقی است

ایرنانوشت:رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان به قوت خود باقی است و تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا تاثیری در این موضوع مهم ندارد

خسرو ساکی   اظهارداشت: امتحانات نهایی دانش آموزان طبق تقویم اجرایی و برنامه ریزی انجام شده از دوم دی ماه آغاز شده  که براین اساس  زمان امتحانات  دانش آموزان سال دوازدهم روزانه، دانش آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و پیش دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخـل و خارج از کشور، از دوم دی‌ماه  تا ۲۳ دی‌ماه جاری تعیین شده است.

  امتحانات نهایی در مدارس داخل کشور برای ۱۴۶ هزار و ۸۹۶ دانش‌آموز در  یک هزار و ۳۴ حوزه  انجام می شود که و ۱۳۰ حوزه تصحیح در این بخش فعال است.
ساکی ادامه داد: امتحانات نهایی در مدارس خارج از کشور برای ۳۵۰ دانش‌آموز در ۳۱ حوزه اجرا و چهار حوزه تصحیح سازماندهی شده است.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: در امتحانات نهایی دی‌ماه  امسال  ۱۶۸ عنوان سووال طراحی  شده است که ازاین تعداد برای  دوره فنی و حرفه‌ای  ۸۶ عنوان، پایه دوازدهم ۳۴ عنوان، سال سوم متوسطه ۳۴ عنوان و پیش‌دانشگاهی ۱۴ عنوان است.
وی اضافه کرد: به منظور صیانت از سووالات و ارتقای صحت و امنیت برگزاری امتحانات، فایل‌های رمزگذاری شده سووالات برای حوزه‌های اجرا ارسال و رمز بازگشایی فایل آنها  زمانی دراختیار حوزه های اجرا قرار می گیرد که دانش آموزان در جلسه امتحان مستقر و درب ورودی تمام حوزه های اجرا بسته شده باشد.
ساکی بیان داشت:هرگونه ادعا مبنی بر در اختیار داشتن سووالات قبل از جلسه امتحان از سوی افراد سودجو در فضای مجازی کذب محض است.
 طبق آیین‌نامه، امتحانات غیر نهایی نوبت اول در بازه زمانی دی ماه برگزار د و برنامه آن توسط مدیر وشورای مدرسه تنظیم می شود.
وی گفت: زیرساخت های تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات  نهایی نیز در وزارت آموزش و پرورش در دست تکمیل است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =