۳ نفر
۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
تزریق ژل پرطرفدار ترین روش زیبایی

میل به زیبا بودن در انسان همواره وجود داشته است. همه ما برای داشتن پوستی شاداب و جوان صورتی زیبا تلاش می کنیم و امروزه با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده روش های بسیار زیادی را امتحان می کنیم. البته معیار های زیبایی در جوامع و فرهنگ های مختلف و همچنین در دوره های زمانی مختلف با هم تفاوت دارد.

امروزه در کشور ما لبهای پر و حجیم و فک زاویه دار از معیار های زیبایی به حساب می آید و به همین دلیل خانم ها و آقایان زیادی به سمت تغییر فرم صورت خود با روش های مختلف زیبایی می روند. یکی از محبوب ترین این روش ها تزریق ژل است. با استفاده از تزریق ژل و فیلر نه تنها می توان چین و چروک های صورت را از بین برد، بلکه می توان لبها و گونه ها را برجسته کرد.

ژل یا فیلر چیست؟

فیلر یک ماده پر کننده و ژل مانند است که دو نوع دائمی و موقتی دارد. نوع دائمی آن به نام سیلیکون هم شناخته می شود که برای همیشه در بدن باقی می ماند و در صورت ناراضی بودن فرد فقط باید آن را تخلیه کرد. نوع موقتی فیلر ها ژل هیالوورنیک اسید است. هیالورنیک اسید که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این ژل هاست، ماده ای طبیعی است که در بدن انسان ساخته می شود. مزیت این فیلرها این است که با بدن سازگاری کامل دارند و پس از مدتی توسط بدن جذب می شوند. احتمال واکنش های آلرژیک بدن با این فیلر ها بسیار پایین است و در صورتی که فرد از نتیجه تزریق ژل ناراضی باشد می توان با تزریق آنزیم اثر ژل را خنثی کرد.

دلیل محبوبیت روش تزریق ژل چیست؟

در بین روش های زیبایی و جوانسازی پوست روش های ساده و غیر تهاجمی طرفداران بیشتری دارند. برای لیفت و کشیدن پوست عمل جراحی می توان انجام داد اما عوارض این عمل ها باعث می شود که افراد زیادی از این روش استفاده نکنند. زیرا عوارض و دوره نقاهت عمل جراحی مشکلات زیادی برای زندگی روزمره فرد ایجاد می کند. از طرفی، اگر فرد از نتیجه عمل راضی نباشد، راهی برای برگشت به حالت قبل وجود ندارد. اما روش تزریق ژل یک روش ساده و بدون عوارض است که در یک جلسه انجام شده و نتیجه آن بلافاصله قابل مشاهده است. هزینه تزریق ژل بسیار کمتر از دیگر عمل های زیبایی است و با تمدید 2 یا 3 بار در سال می توان همیشه صورتی زیبا و جوان داشت.

جوانسازی پوست با ژل

چین و چروک هایی که با افزایش سن در صورت ایجاد می شوند دو نوع هستند: استاتیک و دینامیک. چروک دینامیک به چروک هایی می گویند که بر اثر هیجاناتی مانند خنده، اخم، تعجب و مانند آنها در صورت به وجود می آیند. این چروک ها معمولا با تزریق بوتاکس رفع می شوند. چین و چروک های استاتیک چین و چروک هایی هستند که به صورت ثابت بر روی پوست باقی مانده و حتی وقتی صورت در حالت نرمال و بدون هیجان است، دیده می شوند. مانند خط خنده و یا خط اخم که با گذشت زمان از حالت دینامیک به حالت استاتیک تبدیل شده همیشه در صورت دیده می شوند. بهترین روش غیر تهاجمی این چروک های ثابت تزریق ژل است. با تزریق ژل در بخش میانی پوست، فرورفتگی های ناشی از چین و چروک پر شده و پوست صاف می شود. همچنین، هیالورونیک اسید موجود در ژل مقدار زیادی آب جذب کرده و باعث می شود که پوست شاداب و جوان به نظر برسد.

تزریق ژل

فرم دهی و برجسته سازی لب ها

داشتن لبهایی پر و خوش فرم با تزریق فیلر کاملا امکان پذیر است. تکنیک های مختلفی برای تزریق ژل در لب وجود دارد که با توجه به فرم صورت و سلیقه شخص، باید تکنیک مناسب را انتخاب کرد. به طور معمول تزریق ژل در حاشیه لب و بیشتر در لب پایین انجام می شود. مدل های محبوب برای فرم دهی به لب عبارتند از مدل باربی، عروسکی، فانتزی، سوتی و قلبی. مقدار ژل مناسب برای تزریق در لب معمولا بین 0.5 تا 1 سی سی است. این مقدار زیبایی طبیعی در لب ایجاد می کند. توصیه می شود ابتدا طی یک جلسه مشاوره انتظاری که از نتیجه تزریق ژل در لبهایتان دارید با پزشک در میان بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

گونه گذاری با تزریق ژل

گونه های برجسته باعث می شود صورت جوان و شاداب به نظر برسد. کسانی که صورت لاغر دارند معمولا ظاهری بی حال و پژمرده دارند. برای این دسته از افراد تزریق ژل در گونه پیشنهاد می شود. نتیجه این عمل زیبایی بستگی زیادی به مهارت پزشک دارد. زیرا مهم است که گونه دقیقا در جای مناسب خود برجسته شود و پایین تر و بالاتر از محل طبیعی خود نباشد. می توانید در جلسه مشاوره با پزشک در خواست مدل سازی سه بعدی صورت خود را بکنید که فرم صورت خود را درحالی که گونه هایتان برجسته شده ببینید و اگر دلخواهتان بود، اقدام به تزریق ژل گونه کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =