پیش‌بینی برف در برخی نقاط کردستان

ایرنا نوشت: رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی جدید به آسمان استان، در برخی نقاط و شهرستان‌ها بارش برف خواهیم داشت.

بهرام چاره‌خواه روز سه‌شنبه  اظهار داشت: بتدریج از عصر و اوایل شب چهارشنبه تا شنبه (چهارم تا هفتم دی) آسمان استان بطور متناوب در دامنه فعالیت سامانه جوی ناپایدار و بارشی قرار دارد که بارش برف و باران، مه و وزش باد شدید از جمله این ناپایداری‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین همراه با این سامانه بویژه بعد از عبور آن در هفته آینده، شرایط یخبندان و کاهش دما تشدید می‌شود که بارش برف و باران، وزش قابل ملاحظه و گاهی شدید باد، کولاک برف و مه از مخاطره های آن است.

چاره‌خواه یادآور شد: این سامانه اغلب مناطق استان به خصوص نوار غربی شامل بانه، مریوان، سروآباد، منطقه سرشیو سقز و مریوان، اورامانات،  کامیاران و سنندج را در بر می‌گیرد و موجب کاهش دما و برودت هوا می‌شود.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۰ میلی‌متر سال قبل کاهش چشمگیری دارد همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت که ۱۲۶ میلی‌متر بود نیز از ۱۷ درصد کاهش برخوردار است.

۲۳۵۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =