جشنواره اسباب بازی‌های ایرانی، جشنواره‌ای برای کودکان

نشست رسانه‌های پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی صبح روز سه‌شنبه ۳ دی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور حسین ربانی‌غریبی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس جشنواره، محسن حموله دبیر جشنواره، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و مسئولان کمیته‌های مختلف جشنواره، صبح روز سه‌شنبه ۳ دی در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین ربانی درباره اهمیت اسباب‌بازی اظهار کرد: شاید تخیل کودکان ما در فضای مجازی رشد کند ولی بخش‌های دیگر ذهن و جسم کودکان با اسباب‌بازی رشد می‌کند. ما باید ماهیت درست و به‌روز اسباب‌بازی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: تعداد فروشگاه‌های عرضه اسباب‌بازی‌ها بیشتر شده و این باعث بالا رفتن تیراژ تولید شده است. انجمن اسباب‌بازی یک فرصت برای جامعه تولیدکنندگان اسباب‌بازی است.

ربانی تأکید کرد: وقتی واردات اسباب‌بازی کاهش پیدا کرده، بهترین فرصت برای رشد تولید ملی است. گردهمایی تولیدکنندگان و فعالان اسباب‌بازی هدف اصلی جشنواره است تا فرصت‌های عرصه اسباب‌بازی بررسی شود.

وی معتقد است باید فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که عرصه اسباب‌بازی را تغذیه می‌کنند، تقویت شود.

معاون تولید کانون پرورش فکری با اشاره به نیاز تأسیس اتحادیه اسباب‌بازی، یادآور شد: دولت هنوز حمایتی از صنعت اسباب‌بازی ندارد. اشتغال‌زایی در صنعت اسباب‌بازی بالاست. ایجاد تولید منسجم از طریق شهرک اسباب‌بازی نیز می‌تواند در این عرصه تأثیرگذار باشد.

ربانی با اشاره به تولید فیلم سینمایی و انیمیشن از سوی کانون، افزود: هدف ما این است که تولید محصولات جانبی از جمله اسباب‌بازی این آثار را افزایش دهیم.

رییس جشنواره ملی اسباب‌بازی تأکید کرد: در حوزه اسباب‌بازی نشست‌های تخصصی در کانون با حضور فعالان بخش خصوصی صنعت اسباب‌بازی برگزار کردیم زیرا هدف ما در کانون این است که در عرصه تولید کمتر حضور پیدا کنیم و بیشتر به طراحی و ایده‌پردازی بپردازیم.

سپس محسن حموله دبیر جشنواره نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: این دوره با شعار «تمرین زندگی» برگزار می‌شود. مسئولیت پنجمین جشنواره بر عهده کانون است. حمایت از تولید ملی، برقرای ارتباط میان فعالان و کمک به ارتقای صنعت اسباب‌بازی از جمله اهداف این دوره از جشنواره هستند.

وی در ادامه به ارائه توضیح‌هایی در خصوص رویکردها، مخاطبان و بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی پرداخت.

وی اظهار کرد: امسال رشد چشمگیری با حضور ۱۶۰ تولیدکننده برای معرفی ۲هزار اسباب‌بازی در بخش نمایشگاه تخصصی جشنواره داریم. توجه ویژه‌ای هم به عروسک‌های ایرانی داریم.

حموله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در این دوره هفت نشست تخصصی را تدارک دیده‌ایم. طی نشستی انجمن طراحان عروسک ایرانی نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین چهار کارگاه تخصصی نیز خواهیم داشت.

وی در ادامه به کمیته‌های تخصصی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اشاره و به برنامه‌ها و فعالیت‌های هر کدام از کمیته‌ها پرداخت.

دبیر جشنواره یادآور شد: امسال از ۳ تولیدکننده، ۳ پیشکسوت و ۳ نهاد مربوط به صنعت اسباب‌بازی قدردانی می‌شود. شادی‌پیمایی و عروسک‌های غول‌پیکر را طی دو روز در جشنواره خواهیم داشت و ناصر آویژه نیز نمایشی محیطی در ایام جشنواره اجرا می‌کند. تماشاخانه سیار را به استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این بخش از نشست گفت: با هماهنگی معاونت تولید کانون، در هفته اسباب‌بازی تعدادی از کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق کم‌برخوردار حاضر می‌شوند و اسباب‌بازی‌های کانون را عرضه می‌کنند. همچنین از سفارتخانه‌های مختلف دعوت به عمل آوردیم که در این جشنواره از تولیدات ایرانی بازدید کنند.

محسن رجبی مسئول کمیته نمایشگاه تخصصی جشنواره در ادامه و در پاسخ به پرسش اصحاب رسانه درباره هزینه جشنواره، قیمت و کیفیت اسباب‌بازی‌ها توضیح داد: جشنواره خیلی یکپارچه در بخش نمایشگاه تخصصی برگزار می‌شود و از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کردیم. به دلیل افزایش قیمت بنزین قیمت بسیاری از کالاها گران شده ولی افزایش قیمت در عرصه اسباب‌بازی نداشتیم و تولیدکنندگان قیمت کالای خود را بالا نبرده‌اند و قیمت داخل بازار پایین‌تر است؛ از این رو تخفیفی را در نظر نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در جشنواره یک اتاق بازی نمونه راه انداخته‌ایم که به مدیران و معلمان آموزش و پرورش به عنوان نمونه برای راه‌اندازی اتاق‌های بازی در مدارس آموزش و پرورش نشان دهیم.

ربانی در ادامه این سخنان تأکید کرد: در این جشنواره فقط کالای تولید شده‌ی داخل کشور در نمایشگاه عرضه می‌شود. ما پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را با حداقل هزینه برگزار می‌کنیم.

در بخش پایانی این نشست نیز اعلام شد بخش بازی‌آزمایی برای کودکان و نوجوانان و همچنین قدردانی از محصولات جدیدی که توانسته باشند نظر کودکان و نوجوانان را جذب کرده باشند، در نظر گرفته شده است.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =