فارس نوشت:

 عضو هیئت علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه گفت: بر اساس پیش‌بینی جمعیتی ایران، جمیعت سالمندان ایران تا سال 2050 به حداکثر رقم خود یعنی 25 درصد کل جمعیت کشور خواهد رسید.

محمود مشفق در خصوص افزایش جمعیت سالمندان در ایران اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که این مرکز در قالب یک طرح پژوهشی انجام داده، پیش‌بینی شده است که جمعیت سالمندان ایران تا سال 2050 به حداکثر خود یعنی 25 درصد از کل جمعیت کشور خواهد رسید.

عضو هیئت علمی مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه ضمن بیان افزایش امید به زندگی در کشور افزود: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که افزایش امید به زندگی و کاهش سطح باروری موجب بالا رفتن تعداد سالمندان در سنین 60 ساله و بیشتر در جمعیت کل کشور و گرایش ساخت جمعیتی کشور از یک ساختار سنی جوان طی چهار دهه گذشته به یک ساختار سنی سالخورده می‌شود.

وی با اشاره به عواقب افزایش جمعیت سالمندی گفت: مسائل مرتبط با سالمندان و تأمین نیازهای مادی، رفاهی و عاطفی آنان که در مقطع فعلی مطرح است، در سال‌های آتی به طور فزاینده‌ای بیشتر خواهد شد؛ بررسی شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی جمعیت سالمند60 ساله و بیشتر کشور طی چهار دهه، نشان‌دهنده یک روند بهبود است همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در شاخص سواد و تحصیلات سالمندان مشاهده شده است.

مشفق در پایان بیان کرد: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمندان در مقایسه با رشد جمعیت کشور، لزوم برنامه‌ریزی آینده‌نگر برای کنترل مسائل قابل تصور این گروه از جمعیت را توجیه می‌کند.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =