درخواست کواکبیان برای دیدار اصلاح‌طلبان با رهبری /۳ لشکر داخلی حوادث آبان را رقم زدند /پیام رای ندادن مردم حتی با تَکرار سیدمحمد خاتمی

فارس نوشت:رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: حاکمیت باید زمینه های رقابتی شدن انتخابات را فراهم کند. اینگونه نباشد که یک طرف از الان لیستش بسته باشد و طرف دیگر هنوز نداند تا دقیقه ۹۰ چه کسی در لیستش می ماند.

به گزاش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صبح امروز (پنجشنبه) که در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی سخن می‌گفت به حوادث آبان ماه اشاره و تصریح کرد: خبرگزاری رویترز آماری را به دروغ درباره تعداد کشته شدگان اغتشاشات اخیر اعلام کرده است لذا باید پاسخی به آن بدهیم و آمار کشته شدگان اعلام شود؛ خیلی هم خجالت نکشید که ۳ لشکر فقیر و حاشیه‌نشینی و غیره این حوادث را رقم زدند و به دنبال لشکر صهیونیسم، فلان و غیره هم نگردید.

وی با بیان اینکه برای انتخابات رقابتی چند شرط داریم، گفت: یک شرط سلامت انتخابات است که همه دست اندرکاران انتخابات باید بی طرفی خود را داشته و انتخاباتی آزاد و قانونی برگزار کنند.

کواکبیان شرط برگزاری انتخاباتی آزاد و بی طرفانه را اقدامات حاکمیت عنوان و تصریح کرد: حاکمیت باید زمینه های رقابتی شدن انتخابات را فراهم کند. اینگونه نباشد که یک طرف از الان لیستش بسته باشد و طرف دیگر هنوز نداند تا دقیقه ۹۰ چه کسی در لیستش می ماند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه ما با همه این شرایط قبول کردیم که به صحنه بیاییم، گفت: شورای نگهبان اگر بخواهد غیر از آن ۴ مرجع، مراجع دیگری در کل کشور که برخورد سلیقه ای دارند را استفاده کند، صحنه ای برای رقابت نخواهد ماند.

 وی به رویکرد رسانه ملی به انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما از همین الان می خواهد جریانی را قالب و مطرح کند؛ خیلی انتظار هم نداریم اگر آنها به ما فحش بدهند بیشتر رای می‌آوریم اما حداقل ظاهر را حفظ کنند.

تصویب FATF به رقابتی شدن انتخابات کمک می کند

کواکبیان به لوایح مرتبط با اف ای تی اف اشاره و اضافه کرد: تصویب پالرمو و اف ای تی اف در رقابتی شدن انتخابات نقش دارد چون می‌تواند باعث امیدواری مردم شود؛ دولت در ۲ ماه آینده در جهت کار بیشتر و معیشت بهتر تلاش کند. 

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این مراسم همچنین از نیروهای مسلح خواست که به وصیت حضرت امام(ره) و توصیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عمل کرده در انتخابات و فعالیت احزاب دخالت نکنند. بگذارید شورای نگهبان کار معمولی خود را کند و شما دیگر نیاز نیست توصیه‌ای بکنید.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه یکبار برای همیشه پرونده املاک نجومی را رسیدگی کرده و ببندد، گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم بی طرفی در رسیدگی به پرونده ها را در دستور کار خود قرار دهد.

با رهبر انقلاب دیدار کنیم

کواکبیان فعالیت احزاب را دومین پایه برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان اجازه می‌دهند از سمت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اگر هم نه از سوی خانه احزاب با رهبر معظم انقلاب ملاقات داشته باشیم. چرا که ایشان با گروه ها و اقشار مختلف جلسه می‌گذارند اما تاکنون هیچ جلسه با احزاب نداشتند.

شورای نگهبان فضای رقابتی و شادابی را برای انتخابات مجلس فراهم کند

همچنین، در بیانیه حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که در سومین کنگره این تشکل قرائت شد، آمده است: «مفتخریم که مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در سال ۸۲ با مشی و رویکرد اصلاح طلبی و تکیه بر مردم سالاری دینی، اصرار بر حاکمیت مردم و قانون گرایی با امید به تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر پویایی و توسعه همه جانبه کشور عزیزمان ایران، با همراهی و همکاری جمع کثیری از فرهنگیان فرهیخته تاسیس شد و امروز در شانزدهمین سال تشکیل خود، سومین کنگره رسمی و سراسری خود را برگزار می‌کند. امیدوار هستیم که با برگزاری این کنگره در فضای سیاسی کشور اثرگذاری بهتری را نسبت به گذشته از خود نشان دهیم و بتوانیم همدلانه و مسئولانه در کنار سایر احزاب و تشکل های اصلاح طلب به کمک اعضای خود بر مبنای دینداری، قانون مداری، مردم سالاری، عدالت جویی، خیرخواهی و امر به معروف و نهی از منکر در ساختن ایرانی آباد، توسعه یافته، آزاد، مستقل و پیشرفته گام‌های اساسی برداریم.

بنابر گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است؛ ما خانواده بزرگ مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در سراسر کشور بر اساس مفاد مرامنامه مشترک خود التزام عملی به همه اصول قانون اساسی را اعلام کرده و برای به ثمر رسیدن آرمان های بلند انقلاب اسلامی و اندیشه های ناب امام راحل و مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهیم کرد و در این مسیر همواره برای تقویت هویت دینی و ملی، تقویت بنیان خانواده و الویت بخشی به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم، قانونمند کردن رقابت های سیاسی، تقدم منافع ملی بر منافع حزبی، سیاست ورزی اصلاح طلبانه مستمر و تدریجی اصرار داشته و داریم و تا سر حد حصول نتیجه با همه موانع پیش رو این امور را پیگیری نموده و این روند را ادامه خواهیم داد؛ هر چند معتقدیم نفوذ افرادی ریاکار و اصلاح طلب‌نما به نام جریان اصلاحات در بدنه تصمیم سازی، تصمیم گیری و عرصه اجرا آسیب های جبران ناپذیری به اعتماد ملت به اصلاح طلبان اصیل وارد کرده اند که در جای خود باید بررسی شود. 
  
به راستی هیچ فکر کرده‌ایم که کلام تامل برانگیز سید محمد خاتمی که گفت من اگر تکرار هم کنم... مردم دیگر رای نخواهند داد یک پیام بازدارنده است یا کلامی هشداردهنده ؟ آیا از آن بایستی نتیجه گرفت که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم یا رسالت سنگین تری در آن نهفته است؟ قطعا منظور از تکرار هم کنم ایشان...، تصلب در کلام و شعار بوده و هدف ایشان انتقاد تند از عملکرد ماست و نه تن دادن به این حقیقت خطرناک که مردم دیگر رای نخواهند داد! ما کلام ایشان را یک عامل ترغیب کننده برای مجموعه دلسوزان این ملک و ملت می دانیم که متوجه اشتباهات، عقب گردها و کم و کاستی ها در عملکردهایمان باشیم.

عزیزان مطمئن باشیم در این مقطع زمانی هر جناحی که برنامه‌ای مدون و قابل حصول برای حل مسایل و مشکلات مردم را داشته باشند قطعا مورد حمایت اکثریت قاطع ملت قرار خواهند گرفت. ما در مجمع فرهنگیان ایران اسلامی بر این باوریم که جریان اصلاحات می تواند اعتماد از دست رفته را برگرداند به شرطی که همه تصمیم سازان و تصمیم گیران جریان بزرگ اصلاحات به دور از نگاه‌های تنگ نظرانه حزبی با در نظر گرفتن منافع ملی بصورت متحد و منسجم با تدوین برنامه‌های عملیاتی قابل سنجش در پی اجرای خواسته‌های به حق مردم باشند. ما معتقدیم حاکمیت و به‌صورت مشخص شورای نگهبان باید فضای رقابتی و شادابی را برای عرصه انتخابات مجلس فراهم نماید تا زمینه لازم برای فعالیت احزاب جهت تشویق مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد.»

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

آذر منصوری، دبیر شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان در ارتباط با دومین همایش سراسری این شورا در توئیتی با هشتگ مفهوم انتخابات نوشت: گزارش جلسه امروز شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان با اصلاح طلبان سراسر کشور: تقریبا اکثریت کاندیداهای شاخص درهیاتهای اجرایی رد صلاحیت شده اند، میزان مشارکت پایین است، با اینکه هوا بس ناجوانمردانه سرد است، ادامه می دهیم تا ببینیم آیا دراین دوره ⁧مفهوم انتخابات  شکل می گیرد یا نه؟ 

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =