مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:فعالیت عمرانی در ۲۵۰۰ بقعه کشور در دست اجراست

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باهدف توجه به زیرساخت‌های بقاع متبرکه، عملیات عمرانی در دو هزار و ۵۰۰ بقعه کشور در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نوروز پور در همایش توجیهی آموزشی هیئت‌امنای بقاع متبرکه و خادمین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان سمنان به میزبانی آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر(ع) سمنان اظهار کرد: به‌منظور تأمین و تقویت زیرساخت‌های لازم و فضاهای موردنیاز جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه مدنظر مقام معظم رهبری عملیات عمرانی در دو هزار و ۵۰۰ بقعه متبرکه کشور در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: بر اساس شرایط و موقعیت‌های جغرافیایی امام زادگان و بقاع متبرکه در سه سطح طبقه‌بندی ‌شده‌اند و ۲۰۰ بقعه امام زادگان در سطح یک،  ۳۰۰ بقعه در سطح دو و بقیه بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح سه قرار گرفته‌اند و در هر بقعه بر اساس این طبقه‌بندی و بر اساس نیازهای منطقه طرح جامعی تهیه‌شده و بر اساس طرح جامع تصویب‌شده عملیات عمرانی در حال اجراست.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه طی یک سال گذشته راه‌اندازی مراکز افق بود که تاکنون ۲۰۰ مرکز افق در امامزادگان سطح کشور راه‌اندازی شده‌اند و در نظر است در سال آینده با راه‌اندازی مراکز جدید تعداد مراکز افق در بقاع متبرکه به ۵۰۰ مرکز افزایش یابد.

وی عنوان کرد: مأموریت مراکز افق در بقاع متبرکه اجرای برنامه‌های اجتماعی در کنار برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است و این مراکز باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوروز پور گفت: در مراکز افق واحدهای مشاوره نیز فعالیت دارند و در زمینه‌های مختلف باهدف مقابله با آسیب‌های اعتیاد، طلاق، کمک به زنان سرپرست خانوار و ... مشغول فعالیت هستند و تاکنون با فعالیت واحدهای مشاوره مراکز افق بیش از ۵۰ درصد از زوجین در معرض طلاق به صلح و سازش رسیده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه افزود: دبر اساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن کریم را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن، طرح تلاوت یک صفحه قرآن در هر شب و تلاوت نور را از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در امام زادگان کشور برشمرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =