سازوکار اعزام نیرو در سال 99 اعلام شد

ایرنا نوشت: مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر هفت دفتر در آلمان، کانادا، استرالیا، دانمارک، عمان، ترکیه و کردستان عراق تشکیل شده است که به کاریابی‌ها کمک می‌کند تا شرایط اعزم راحت‌تر شود و از ایرانیان شاغل در این کشورها نیز حمایت کنند.

«محمد اکبرنیا» درباره برنامه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی برای اعزام نیرو به خارج از کشور، گفت: امسال هدف‌گذاری ما اعزام چهار تا پنج هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود این هدف تا پایان امسال تحقق یابد.

وی افزود: در سال‌های گذشته با وجود تمام مشکلات حدود ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر اعزام می‌شد اما امسال تلاش کردیم با افزایش صدور مجوزهای کاریابی و رصد و پیگیری این موسسات در خارج از کشور زمینه فعالیت کاریابی‌ها را گسترش دهیم و جهشی در زمینه اعزام نیروی کار داشته باشیم.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: با توجه به شرایط دیپلماسی کشور بر توانمندی کاریابی‌ها تمرکز کردیم تا زمینه فعالیت این موسسات در کشورها و حوزه‌های مختلف فراهم شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد کاریابی‌های خارجی و استفاده از افراد توانمند در این رابطه انتظار داریم سال آینده پنج هزار نیروی کار اعزام کنیم.اکبرنیا گفت: در بحث اعزام نیروی کار، باید به نیاز بازار کار کشورهای نیروپذیر توجه کنیم که به چه سطحی از نیروهای کار از نظر تحصیلات و مهارت نیاز دارند.

نیروی کار

وی افزود: در حال حاضر درخواست عمده کشورهای پیشرفته جهان در رشته‌های پیراپزشکی و پرستاری است و علاوه بر آن در حوزه مهارتی نیز به نیروهای فنی و مهندسی همچون آی تی نیاز دارند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا اطلاعات را در اختیار کاریابی‌ها قرار دهد یا چنانچه تقاضایی برای نیروی کار وجود دارد سیاست‌گذاری و هدفگذاری لازم  را با حمایت‌ها و مقدمات مورد نیاز در اختیار موسسات قرارگیرد.

اکبرنیا توضیح داد: برای نمونه آلمان کشوری است که از سال گذشته اعزام نیروی کار به آنها شروع شده و دفتر کاریابی تحت عنوان هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی آنجا تاسیس شده است.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌های اعزام نیروی کار دانستن زبان کشور هدف به اضافه مدارک تحصیلی است و دفتر آلمان نیز این کار را انجام می‌دهد در دفاتر کاریابی در دانمارک نیز در حوزه پراستاری، پیراپزشکی و حتی فنی و مهندسی نیز ثبت نام می‌کنند.

به گفته این مقام مسوول در حال حاضر ۱۳۰ موسسه کاریابی خارجی در کشور فعال است که تمرکز آنها بیشتر در مرکز استان‌های پرجمعیت مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان است.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =