بعد از گرانی بنزین مترو تهران به شلوغ‌ترین حالتش رسیده است؟

فارس نوشت: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه مترو بهمن پارسال نسبت به بعد از افزایش قیمت بنزین شلوغ‌تر بود، گفت: همه‌ جای دنیا ممکن است در مترو جای خالی نباشد.

فرنوش نوبخت،‌ مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، درباره سرفاصله حرکت قطارهای مترو اظهارداشت:بعد از افزایش نرخ بنزین سرفاصله حرکت ۳.۵ دقیقه بیشتر شده البته در برخی از ایستگاه‌ها رفاه مسافران  از جمله ایستگاه‌های تبادلی بیشتر شده است.

وی افزود: بعدازظهرها در هسته مرکزی شهر با فاصله تبادلی دو دقیقه هم همراه هستیم و قطارهای ایستگاه فردوسی و تئاتر شهر هر دو دقیقه حرکت می‌کند و زمانی که یک قطار برود بلافاصله قطار بعدی با چشم مشخص است  و اگر مسافران به ازدحام جمعیت نخورند می‌توانند مسافر قطار شوند البته ممکن است جای خالی پیدا نکنند و همه جای دنیا نیز این چنین است و غیر طبیعی نیست.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: در زمینه سرفاصله حرکت قطارها خودمان را با کشورهای دنیا مقایسه می‌کنیم و به زودی گزارشات دقیقی منتشر خواهیم کرد ولی باید توجه داشت این اقدامات به سختی انجام گرفته و به راحتی محقق نشده است.

نوبخت در پاسخ به اینکه روزانه چند پله برقی در مترو تهران خراب می‌شود؟ گفت: ۸۶۸ پله برقی در مترو پایتخت داریم  که کار نگهداری و تعمیر آنها انجام می‌گیرد. هر روز صبح آمار پله برقی‌های خراب برای من پیامک می‌شود به طور مثال دوم دی ۴ پله برقی ایستگاه شریعتی، شهید بهشتی، تجریش و شهید باقری خراب بود و متوسط روزانه ۳ تا ۴ پله ‌برقی خراب داریم که بلافاصله پس از اعلام خرابی جهت تعمیر آنها اقدام می‌شود و با توجه به آمار ۸۶۸ مورد پله‌برقی خرابی ۳ تا ۴ مورد آن در طول روز میزان زیادی نیست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران گفت: باید توجه داشت که تأمین قطعات یدکی و گرانی‌ها مشکل است ولی ما تلاش کرده‌ایم با وجود بودجه‌ای اندک آن را تأمین کنیم.به غیر از پله‌برقی در حال حاضر درصدی از لامپ‌های قطارها سوخته است و وقتی وارد قطار می‌شوید با این مشکل مواجه هستیم قبلاً‌ اینگونه نبود و رسانه‌ها باید کمک کنند که مردم بدانند که در چه شرایط سختی برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا وضعیت مترو تهران بهتر می‌شود؟ بیان داشت: قطعاً بهتر می‌شود همیشه تلاش می‌کنیم و امیدوار هستیم مگر پیش از این سرفاصله قطارها در خطوط از ۶ دقیقه به ۴ دقیقه و پس از آن به ۳.۵ دقیقه نرسید؟ کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۳.۵ دقیقه در مترو تهران اول مهر محقق شد و این نشان می‌دهد همیشه می‌توانیم بهتر باشیم. ما منابع مختلف را ارزیابی می‌کنیم و منحنی‌ها را نیز در مورد شلوغی روزها و ماه‌های مترو بررسی کرده‌ایم. تا تمهیدات لازم انجام گیرد.

وی در مورد اینکه آیا تا کنون افزایش حجم مسافران تا این اندازه بوده است؟ گفت: بله، پارسال در بهمن  تعداد مسافران بیشتر از وضعیت کنونی بود.به هر حال کاهش سرفاصله ۳.۵ دقیقه را برای سال گذشته نداشتیم و این نشان می‌دهد مترو مشابه پارسال شلوغ نشده است. ما میزان متوسط مسافر در قطار را محاسبه می‌کنیم و این کار در ساعات مختلف انجام می‌گیرد تا ببینیم در کدام مسیرها باید وضعیت بهبودی بیشتری داشته باشیم و حواسمان به این موضوعات است.

نوبخت یادآور شد: خط ۷ مترو تهران سرفاصله حرکت قطارها را به ۱۰ دقیقه رسانده‌ایم و تلاش داریم که برای بقیه خطوط این موضوع محقق شود. همچنین قطارهای اکسپرس را برای خط ۵ مترو افزایش داده‌ایم و شرکت بهره‌برداری مترو بر حسب ذاتش این اقدام را انجام می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم از منابع بهتری استفاده کنیم.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =