خلع ید ۹۷۴ هکتار از اراضی ملی در لرستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از خلع ید ۹۷۴ هکتار از اراضی ملی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شیرزاد نجفی در تشریح آمار ۹ ماهه نخست سال جاری این اداره کل گفت: ۹۷۴هکتار از اراضی ملی که در تصرف متخلفین حوزه منابع طبیعی بود خلع ید شد.

شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه ۲۲۱۴ پرونده تخریب و تصرف برای افرادی که در حیطه منابع طبیعی تخلف نموده اند تشکیل داده شده است اظهار کرد: میزان ۷۱۲ کیلوگرم محصولات فرعی جنگل اعم از موسیر، گون، گیاهان دارویی و...‌ نیز کشف گردیده است.

وی گریزی به کشفیات زغال توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زد و افزود: میزان ۱۳ هزار و هشتاد و چهار کیلوگرم زغال، در ۹ ماهه نخست سال کشف و ضبط گردیده است.

میزان حریق در عرصه های ملی  ۷۴ فقره است

نجفی میزان حریق در عرصه های ملی را نیز ۷۴ فقره عنوان کرد و خاطرنشان نمود: توقیف خودروهای متخلفین ۷۳ خودرو و دستگیری متخلفین حوزه منابع طبیعی در این مدت ۸۷ نفر بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان تعداد پرونده های متشکله در ماده های ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۶، ۴۸، ۴۹، ۵۵ و خلع ید را ۲ هزار و ۴۳۹ فقره اعلام کرد و یادآور شد: از همه هم استانی های عزیز تقاضا دارم که هر گونه آتش سوزی، تخریب، تصرف، زغال گیری، حمل چوب و... را به تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =