به گفته یک عضو کمیسیون عمران مجلس در بودجه عمرانی تعریف زیربنایی درست نیست وبه نظر می رسد دولت توان اجرایی این بودجه رابا چنین حجمی نداشته باشد.

 براساس اظهارات محمد نقی بختیاری، در سال 90، 47 هزار میلیارد هزینه بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است و این هزینه در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. این هزینه عمدتا به امور دفاعی، امنیتی و بودجه عمومی اختصاص داده شده است.

وی در عین حال متذکرشد: در حال حاضر فعالیتهای عمرانی کشور مخصوصا در بخش خصوصی در بسیاری از کارها زمین گیر و اجرای این هزینه ها بالاتر از هزینه ابلاغ شده است.

این نماینده مجلس تاکید دارد: در سال گذشته 38 هزار میلیارد تومان بودجه اعتبارات اجرای عمران اختصاص داده شده بود که به خاطر هدفمند کردن یارانه ها این کار به تعویق افتاد که در حال حاضر به بزرگترین مشکل اعتبارات اجرایی بدل شده است.

بختیاری در ادامه متذکر شد: امسال بودجه با 27 درصد کاهش مواجه شده است. بودجه سال 89 در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 50 درصد یعنی مبلغی بالغ بر 16 - 15 هزار میلیارد تومان افزایش داشته و تا کنون بسیاری از کارها به اتمام نرسیده است. اعتباراتی از طرف دولت در زمینه عمرانی تخصیص داده شده است و تعداد زیادی پروژه و منابع موجودی در دست اجرا قرار دارد که باید انجام شود.

بر اساس اظهارت محمد تقی بختیاری،47 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و افزایش ان در سالجاری در شرایطی که هنوز بسیاری از پروژه های عمرانی سال گذشته بلاتکلیف مانده اند کمی سوال برانگیز است.چرا که برخی از نمایندگان همچنان برای اجرایی شدن این میزان بودجه در بخش عمرانی در سال 90 با ابهامات زیادی روبه رو هستند./121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =