۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳

انتخابات هفتمین دوره اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن تهران و استان های سراسر کشور در موعد مقرر برگزار شد و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی برای یک دوره چهار ساله دیگر مشخص شدند. در این دوره از انتخابات 16 فعال اقتصادی از بخش صنعت با حداکثر 638 رأی و حداقل 367 رأی به هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران راه یافتند.

اما باید در این میزان از آرای به دست آمده تأمل کرد؛ 367 رأی .... !! آیا همه بضاعت صنعت ما همین است؟در دوره ای که انتظار است اجرای اصل 44 شکل منطقی تری به خود بگیرد، در دوره ای که دوره پنجساله دوم چشم انداز 1404 شروع می شود و در زمانی که وارد برنامه پنج ساله جدید می شویم، در مقطعی که طرح تحول اقتصادی و حذف یارانه از انرژی، افق جدید را در مقابل صنعتگران گشوده است و در دورانی که تحریم های بین المللی صنعت را به نگاهی متفاوت فرا می خواند آیا این حضور برای شکل دهی کانونی که قرار است مسایل ریز و درشت را واکاوی و تجزیه و تحلیل کند و گره های کور پیش روی تولید و تولیدگران را باز نماید کافی است؟این بی تفاوتی از چیست؟اگر اعتقاد داریم که اتاق بازرگانی کارایی و تأثیر لازم را ندارد (که چنین نیست، دستاوردهای سال های اخیر اتاق حکایتی دیگر دارد) بیایید درستش کنید و درستش کنیم. و اگر با توجه به جایگاه قانونی آن، آن را تأثیرگذار و مفید می دانید چرا با یک حضور دو ساعته در پای صندوق های رأی و انتخاب افراد شایسته تقویتش نمی کنید؟


اگر شما در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازان و در حقیقت سرنوشت سازان باشید برای نماینده صنعتی که با 300 رأی به پارلمان بخش خصوصی راه پیدا کرده چه وزنی قائل می بودید؟ (مسلماً در شهرستان های کوچک تر وضع از این هم بدتر است شاید با 20 رأی هم راه به این بزرگترین تشکل فراگیر یافته اند)، البته اوضاع در بخش بازرگانی و تجارت هم خیلی بهتر از صنعت نیست؛ از حدود22هزار دارنده کارت تنها 2300 نفر در انتخابات اخیر شرکت کردند و نفر اول این بخش موفق به اخذ 1175 رأی شد و بیستمین نفری که به جرگه هیأت نمایندگان در بخش بازرگانی پیوست فقط 423 رأی آورد (ناگفته نماند که حذف رأی وکالتی و همچنین درخواست صورتجلسه هیأت مدیره برای رأی دهندگان حقوقی در کاهش تعداد رأی دهندگان تأثیر درخور توجهی داشته است ....).

 
دوستان، همسنگران و همراهان، انتخابات گذشت، بیائیم از همین امروز جور دیگری بیندیشیم و طور دیگری عمل کنیم. اگر توقع داریم که در کسب و کار فضایی مطلوب داشته باشیم و موانع باقیمانده در پیش روی صنعت و صنعتگر را از میان برداریم می باید قدری هم از خود مایه بگذاریم ... پس با حضور قوی تر در تشکل ها (که هریک نماینده ای در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارند) و ارائه دیدگاه های کارشناسی شده و ارتباط بیشتر با نمایندگان منتخب خود این کاروان را در گذر از پیچ و خم های پیش رو یار و یاور باشید.

به امید روزهای بهتر صنعت و صنعتگران.


* نماینده بخش صنعت در هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و ایران

کد خبر 133635

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =