آمریکا و اسرائیل درصدد انتقام و پاسخ به حمله K1

ایسنا نوشت: یک منبع امنیتی با افشای جزئیات جدید از حمله راکتی اخیر به پایگاه نظامی "K۱ کرکوک" اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل به زودی پاسخ این حمله را می‌دهند.

یک منبع امنیتی عراقی در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط با اشاره به حمله راکتی اخیر به پایگاه نظامی K۱ در استان نفت خیز کرکوک در شمال عراق، جزئیات جدیدی از این حمله ارائه کرد.

این منبع گفت: حمله راکتی اخیر به پایگاه مذکور حمله‌ای دقیقی بود و درست ۲۰ روز پس از هدف قرار گرفتن یک پایگاه نظامی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد انجام شد؛ این پایگاه محل حضور نیروهای استرالیا، اسپانیا، فرانسه و آمریکاست و در جریان حمله مذکور شماری از این نیروها مجروح شدند.

وی افزود: برخی معتقدند که حمله به پایگاه K۱ توسط عناصر داعش انجام شده است اما بعید به نظر می‌رسد که کار این عناصر بوده باشد؛ چراکه داعش چنین امکانات و موشک‌های دقیقی را در اختیار ندارد. برخی دیگر نیز احتمال می‌دهند که این حمله توسط یک گروه عراقی مسلح صورت گرفته باشد.

این منبع عراقی در ادامه تصریح کرد: چند فرد آشنا به مسائل نظامی معتقدند که این حمله توسط یک گروه مسلح انجام شده است؛ زیرا اطلاعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند که این پایگاه توسط موشک‌های کاتیوشا مجهز به سیستم GPS هدف قرار گرفته شده است.

این منبع معتقد است که آمریکا و یا اسرائیل به زودی پاسخ گروه‌های مسلحی که متهم به هدف قرار دادن پایگاه‌های محل حضور نیروهای آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف بین‌المللی در عراق هستند را خواهد داد.

ائتلاف آمریکایی مدعی مقابله با داعش جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حمله راکتی به پایگاهی نظامی عراقی در کرکوک که دربرگیرنده نیروهای ائتلاف آمریکایی است، یک پیمانکار آمریکایی کشته و تعدادی از نظامیان آمریکایی و افراد خدماتی عراقی زخمی شدند.

این ائتلاف افزود، نیروهای امنیتی عراق ارزیابی این حمله و تحقیقات در این باره را برعهده دارند.

در رابطه با حمله کرکوک ارتش عراق نیز اعلام کرد که پایگاه پایگاه نظامی "K۱" در نزدیکی شهر نفت‌خیز کرکوک، با پرتاب چند راکت مورد حمله قرار گرفته که در نتیجه آن یک پیمانکار آمریکایی کشته شده است. حامد العبیدی، ستوان پلیس کرکوک گفت، افراد مسلح عصر امروز به این پایگاه واقع در شمال غرب کرکوک با چند خمپاره حمله کردند.

این پایگاه علاوه بر نیروهای عراقی محل استقرار نیروهای آمریکایی نیز هست.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =