توفانی که استقلال را چهار پله جابه‌جا کرد

برد تراکتور و صنعت نفت در آخرین بازی های نیم فصل، استقلال را به رده پنجم جدول فرستاد. همان استقلالی که می توانست صدرنشین لیگ باشد اما اسیر حاشیه های پیچیده ای شد.

به گزارش ورزش سه، روزی که شیخ دیاباته با یک شوت سهمگین از لب خط شش قدم دروازه سیدمهدی رحمتی را فرو ریخت، حکم صدرنشینی استقلال بعد از 1300 روز امضا شد. هواداران استقلال که چند سال پیاپی ناکامی در لیگ و قهرمانی تیم رقیب را به چشم دیده بودند، با گل های زوج طلایی دیاباته- قائدی و یک مربی محبوب روی نیمکت، از همیشه امیدوارتر بودند طلسم 6 ساله آن ها در لیگ شکسته شود.

استقلال در پایان هفته سیزدهم در حالی به صدر جدول رسیده بود که علاوه بر بردهای پیاپی و پرگل، از جدال با تیم های مدعی مثل تراکتور، سپاهان و صنعت نفت آبادان سربلند بیرون آمده بود.  با توجه به سه بازی ساده مقابل پیکان، شاهین بوشهر و ماشین سازی، کمترین توقع هواداران استقلال، حفظ صدر جدول تا پایان نیم فصل بود اما توفانی که با رفتن استراماچونی آغاز شد روی عملکرد آبی ها به وضوح تاثیر منفی گذاشت.

هر چند در طول این سه بازی، استقلال هیچ مربی دیگری را به طور موقت جانشین مربی ناراضی اش نکرد و استراماچونی از راه دور همچنان به استقلال نظارت داشت اما قهر استراماچونی و غیبت این مربی در جلسات تمرینی و در روز مسابقه، به روند درخشان آبی ها لطمه زد و تیمی که همه را چپ و راست می برد، از سه بازی نسبتاً ساده فقط 4 امتیاز گرفت.

در فوتبال هیچ معیاری برای پیش بینی نیست و هیچ کس نمی تواند تضمین دهد که یک تیم همه امتیازهای بازی های خانگی را بگیرد اما اگر استقلال با بحران استراماچونی مواجه نمی شد و این مربی تهران را ترک نمی کرد، هیچ بعید نبود که آبی ها از آن سه بازی 9 امتیاز می گرفتند و اگر چنین اتفاقی رخ می داد، استقلال با 34 امتیاز و به لطف تفاضل گل همچنان صدر جدول را حفظ می کرد.

حتی اگر 9 امتیاز کامل را برای استقلال در نظر نمی گرفتیم، باز هم حضور استراماچونی در کنار تیم می توانست امتیازهای بیشتری برای استقلال همراه داشته باشد و لااقل در پایان هفته شانزدهم، استقلال جایگاه بهتری نسبت به رده پنجم امروز داشته باشد. 

آبی ها در حالی به تعطیلات نیم فصل رفتند که هنوز تکلیف نیمکت این تیم مشخص نیست و باشگاه استقلال بعد از اینکه پنجشنبه گذشته به طور رسمی اعلام کرد به همکاری اش با استراماچونی خاتمه داده، 24 ساعت بعد تغییر موضع داد و فعلاً دور جدید مذاکراتش با مربی ایتالیایی و وکلایش را آغاز کرده است.  چه استراماچونی به استقلال برگردد و چه مربی دیگری جایگزین او شود، شاید استقلالی ها در پایان فصل افسوس امتیازهای از دست رفته مقابل پیکان و ماشین سازی را بخورند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    14 15
    البته با یک بازی بیشتر فرامووووش نشه بعد از 1300 روز
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      3 0
      فقط دارین خودتون رو گول میزنین چون واقعیت شرم آور مافیای کثیف قدرت برای صدر نگه داشتن و قهرمان کردن پرسپولیس آنقدر عیان و واضح شده که حتی مادربزرگ ها! هم فهمیده اند! نمی دونم این قهرمانی های کثیف چه ارزشی داره که از این همه بی عدالتی و خیانت خوشحال هم هستید!
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 1
    فقط ۱۶ دقیقه صدر نشین بودناااااا
  • نا شناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    توفان سلطانی فر
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 3
    کل مقاله تان بر مبنای نادیده گرفتن این حقیقت بود که تاج از برخی از تیم ها یک بازی و از بسیاری از تیم ها دو بازی بیشتر داشت. این که صدرنشینی نمی شود. بدون این توفان هم، البته با تعداد بازی های برابر، جایگاه استقلال همین جایی بود که الان هست.
  • علی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 1
    البته با کمک امداد غیبی !!!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 0
    روزی که استقلال صدرنشین شد حتی همه تیمها هم بازیهاشونو میبردن صدر نشین نمیشدند ولی بازی بعدی رو که مساوی کرد رفت پایین پس صدر نشینیس یک هفته کاملا در شرایط مساوی بود
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 0
    طوفان مجید دلبندم