بازدید روحانی از نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل/ افتتاح خط تولید لاستیک‌های کامیونی تمام سیمی رادیال

رئیس جمهور بعدازظهر چهارشنبه از نمایشگاه محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل که در حاشیه نشست شورای اداری استان برگزار شده بود، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این نمایشگاه ۱۱ محصول تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برای بازدید رئیس‌جمهور ارائه شده است.

محصول‌های تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان از جمله سنسور موانع عقب خودرو، شبکه مالتی پلکس خودرو و دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال به تنهایی سالانه ۱۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد.

دستگاه ویدئو لارینگوپسکوپ دیگر دستگاه ساخته شده توسط شرکت‌های دانش بنیان با یک دهم قیمت خارجی ساخته می‌شود. نمونه خارجی این دستگاه ۲۵۰ میلیون تومان ارزش دارد که در حوزه پزشکی و درمانی استفاده می‌شود.

دستگاه مکنده و انتقال دهنده غلات از دیگر تولیدات این شرکت‌هاست که با یک چهارم قیمت مشابه خارجی در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در این بازدید از سوی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت همراهی می‌شد، با توضیحات ارائه شده از سوی مدیران عامل ۹ شرکت دانش بنیان در جریان وضعیت تولید این محصولات قرار گرفت.

افتتاح خط تولید لاستیک های کامیونی تمام سیمی رادیال/ تولید سالانه۳۰۰ هزار حلقه لاستیک کامیونی و اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در افتتاح خط تولید لاستیک های کامیونی تمام سیمی رادیال گفت: خدا را شکرگزاریم که کارآفرینان ما برای خودکفایی کشور قدم های بزرگی برداشتند و امروز شاهد افتتاح کارخانه تولید لاستیک خودروهای سنگین در کشور هستیم که گامی در مسیر توسعه کشور است و جای خوشبختی دارد.

در این طرح تولیدی که با  ۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ۶ هزار میلیارد ریال هزینه ریالی به بهره برداری رسیده است سالانه ۲۵ هزار تن محصول( ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک کامیونی) تولید می شود که ۳۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند.

این واحد تولیدی در فضایی به مساحت ۴۵ هزار متر مربع ساخته شده و برای  ۴۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =