اتهام زنی وزیر خارجه اسرائیل به ایران در پی حوادث عراق

فارس نوشت: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با مطرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه معترضان عراقی و همچنین ایران در موضوع تحولات اخیر در بغداد، تعرض به سفارتخانه آمریکا را محکوم کرد.

 در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه مقامات رژیم صهیونیستی در تحولات اخیر عراق، این بار «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم تظاهرات عراقی‌ها مقابل سفارتخانه آمریکا در بغداد را محکوم کرد.

کاتص در صفحه توئیتر خود، با متهم کردن ایران به دست داشتن در این اعتراضات، نوشت: «اسرائیل از ایالات متحده حمایت کرده و قویاً حمله به سفارت آمریکا در بغداد به وسیله عوامل رژیم ایران را محکوم می‌کند».

وی در اظهاراتی خلاف واقع، معترضان عراقی را به تلاش برای آسیب رساندن به دیپلمات‌های آمریکایی در بغداد متهم کرده و این اقدام را «یک اشتباه جدی» توصیف کرد.

این مقام صهیونیست در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: «اسرائیل از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که موضع محکمی علیه اقدامات مجرمانه ایران اتخاذ کند».

سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد. تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند. روز گذشته نیز نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

کاتص پیشتر نیز با استقبال از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق، این اقدام واشنگتن را یک «نقطه عطف» توصیف کرد.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    مگه عراق خودش مردم نداره که به ایران نیاز داشته باشه؟ می خوان ملت هاشون رو در خواب نگه دارند تا اونها نفهمند که ملت عراق از اشغالگری امریکا به ستوه آمده