سوت قطار اردبیل سال ۱۴۰۰ به صدا در می‌آید

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹۵۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل هزینه شده که روسازی این پروژه به زودی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و بوق قطار در اردبیل به صدا در بیاید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمد اسلامی در افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی در اردبیل که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین پروژه وزارت راه و شهرسازی در استان پروژه راه‌آهن به طور ۱۷۵ کیلومتر است.

وی با اشاره به پیگیری‌های وسیع انجام شده در راستای تامین منابع پروژه راه‌آهن اردبیل بیان کرد: ۹۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که روسازی این پروژه به زودی انجام و ریل‌گذاری می‌شود که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و صدای بوق قطار در اردبیل به صدا در بیاید.

وزیر راه و شهرسازی در مورد پروژه‌های افتتاحی در فرودگاه اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم عدم تجهیز کامل دچار نقص بود که سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه ۹۰ میلیارد تومانی در آن انجام شده است.

اسلامی تصریح کرد: باند متقاطع برای نخستین بار در کشور در این فرودگاه اجرا شده که ضریب ایمنی پروازها را افزایش می‌دهد و با افتتاح ترمینال جدید تعداد مسافران در این فرودگاه به ۲ میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: در بخش توسعه راه‌های استان ۵۱ کیلومتر آزادراه افتتاح شد و عملیات اجرایی ۱۴۱ کیلومتر نیز امروز آغاز شد و تا پایان سال جاری و حداکثر اوایل بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وزیر راه و شهرسازی یکی از پروژه‌های مهم در اردبیل را راه‌اندازی رادار هواشناسی در استان دانست و بیان کرد: این رادار در شهرستان گرمی به بهره‌برداری رسید که پوشش راداری استان را با ۸۵ درصد ضریب برخورداری کامل می‌کند.

اسلامی اظهار کرد: موضوع دیگر افتتاح ۹۰۶ واحد مسکن مهر بوده که در حال بهره‌برداری قرار دارد و نیز پروژه اقدام ملی که عملیات سه هزار و ۵۸۰ واحد در استان اردبیل آغاز شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =