دلیل سفرهای مکرر اماراتی‌ها به پاکستان چیست؟

ایرنا نوشت: «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی که تا چند روز قبل برای شکار پرنده های نایاب "هوبره" در پاکستان بسر می برد، امروز (پنجشنبه) دومین سفر رسمی خود را به «اسلام آباد» در طول یک سال گذشته انجام داد که رسانه های پاکستان از آن به عنوان اقدامی برای نزدیکی روابط میان اسلام آباد- ابوظبی یاد کردند.

این دومین سفر رسمی بن زاید به پاکستان محسوب می شود. وی هفدهم دی ماه سال گذشته نیز به دعوت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از اسلام آباد بازدید کرده بود.

رسانه های پاکستان گزارش دادند: ولیعهد امارات در پایگاه نیرو هوایی نورخان مورد استقبال نخست وزیر پاکستان و سایر مقامات ارشد این کشور قرار گرفت.

روزنامه پاکستانی «داون» امروز نوشت: بن زاید به همراه شاهزاده دبی پس از تور پنج روزه به جنوب پاکستان برای شکار پرنده نایاب هوبره روز گذشته به ابوظبی برگشته است.

این چندمین سفر مقام های عالی رتبه پاکستان و امارات به کشورهای یکدیگر در طول یک ماه اخیر می باشد.  


چند روز پیش شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر توسعه جامعه امارات با سفر به پاکستان با عمران خان نخست وزیر و عارف علوی رییس جمهوری این کشور دیدار کرد.

پانزده روز پیش نیز پس از تصمیم پاکستان برای عدم حضور در نشست اسلامی سران کوالالامپور و شنیده شدن زمزمه هایی مبنی بر فشار متحدان عربی بر اسلام آباد، وزیر امور خارجه امارات به پاکستان سفر کرد و ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان با سفر به ابوظبی با ولیعهد امارات دیدار کرد.

از زمان روی کار آمدن دولت عمران خان در پاکستان روابط این کشور با امارات رو به بهبود است؛ روابطی که در دولت پیشین اسلام آباد سرد بود و دلیل آن نیز عدم پذیرش خواسته برخی کشورهای عرب از سوی پاکستان برای مشارکت در جنگ یمن بود.

بحران اقتصادی در پاکستان و بالا رفتن بدهی های خارجی این کشور موجب شد تا مقام های اسلام آباد به کمک های مالی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس چشم بدوزند.

عمران خان که پس از تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان طی یکسال و نیم گذشته سفرهای زیادی به کشورهای عربی خلیج فارس داشته است، تاکنون شش بار به عربستان و سه مرتبه به امارات سفر کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =