روایتی از حال و هوای متفاوت اتاق و خانه سردار سلیمانی /گریه های پسر در فراق پدر /اینجا بغض ها شکسته می‌شوند +عکس

شهرک شهید دقایقی تهران، محل سکونت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی با حضور مردم شهید پرور و مسئولین لشکری و کشوری غرق در ماتم و عزاست.

این شهرک مهیای میزبانی از عزاداران و مشتاقان شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی است.

هم اکنون مسئولین این شهرک مردم شهید پرور را برای برپایی مجلس عزاداری و عرض تسلیت به خانواده سردار شهید سلیمانی به مسجد امیرالمومنین (ع) واقع در این شهرک هدایت می کنند.

بنا به گزارش ایرنا مسئولین لشکری و کشوری از جمله سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا،  حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در منزل شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی برای عرض تسلیت به خانواده آن شهید حضور دارند.

در حال حاضر فرزند سردار حاج ابراهیم همت، ورزشکاران و قهرمانان المپیک از جمله حمید سوریان، جامعه مداحان و واعظان با روضه خوانی و مرثیه سرایی حاج محمود کریمی در منزل شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی حضور دارند.

در منزل شهید و اتاق مخصوص شهید سردار سپهبد سلیمانی تابلوهای فراوانی از تصاویر شهدا، حرم حضرت زینب (س)، امام حسین (ع) به دیوار نصب شده که از علاقه آن شهید به شهدا و اهل بیت (ع) حکایت دارد. در این اتاق همچنین دست نوشته هایی از سردار شهید سپاه اسلام در خصوص خانواده های شهدای مدافع حرم به چشم می خورد.

مردم کرمان غرق در ماتم و غم

در پی شهادت سردارسپهبد شهید«حاج قاسم سلیمانی»، مردم کرمان خود را به اطراف منزل وی در این شهر رسانده اند. 

بیت الزهرا منزل شخصی سردار سلیمانی است که در زمان جنگ مکانی برای رزمندگان در هشت دفاع مقدس بود و پس از آن نیز هرساله سردار سلیمانی در این مکان در جمع سوگواران شهادت حضرت فاطمه (س) حضور داشت و برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسم عزاداری برپا می‌کرد.

یکی از شهروندان کرمانی در جلوی منزل حاج قاسم سلیمانی به ایسنا می گوید: حاج قاسم سلیمانی به آنچه که آروز داشت رسید. به مراد خودش رسید اما آمریکا بداند این راه پایان ندارد و حاج قاسم هایی بلند خواهد شد.

فرد دیگری در مقابل درب بیت الزهرا می گوید: اینجا محلی است که حاج قاسم سلیمانی در زمان جنگ بچه ها را دور خودش جمع می کرد و تجمعات دوران دفاع مقدس را در اینجا برپا می کرد و بعد از آن هم در ایام فاطمیه محل عزاداری و نشستن در سوگ حضرت فاطمه الزهرا (س) بود و قطعا خون این عزیزان پایمال نخواهد شد.

خانمی را در گوشه ای از درب بیت الزهرا دیدم. درکنارش نشستم. بغض گلویش را گرفته بود و به شدت گریه می کرد. در همون حال گفت: بچه های شهدای مدافع حرم دوباره یتیم شدند...

یاد حرفهای حاج قاسم سلیمانی در کنار اروند رود و در کنار هم رزمان شهیدش افتاد... «خدایا به حق اون جنازه هایی که در اروند افتادند و دیگر برنگشتند؛ جزء شهادت برای ما نخواه»

یکی از همرزمانش را دیدم. به سمتش رفتم. من رو شناخت. بدون مقدمه گفت: ۳۵ سال است که با حاجی بود. لحظه لحظه هایش برای من خاطره است. حاج قاسم یک پدیده بود. یک پدیده با افکار فاطمی در عصر نوظهور جاهلیت. آمریکا بداند از همین امروز حاج قاسم ها متولد خواهند شد.

یاران همه رفتند ... افسوس که جا مانده منم...حسرتا این گل خارا همه جا رونده منم...

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =