فارس نوشت: گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی عربی، ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بشدت محکوم کردند و آن را اقدامی در راستای ملتهب کردن وضع منطقه دانستند.

در پی حملات هوایی بامداد امروز آمریکا در بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» به شهادت رسید.

شهادت این دو فرمانده ارشد محور مقاومت، واکنش‌هایی را در میان گروهها و شخصیت‌های عربی به همراه داشت؛ به گونه‌ای که همه این افراد و گروهها، این جنایت آمریکا را به شدت محکوم کردند.

حماس:  ترور شهید سلیمانی فقط به سود اسرائیل است

جنبش حماس فلسطین نیز ضمن اعلام تسلیت شهادت این دو فرمانده محور مقاومت، چنین حملاتی را به سود طرح رژیم صهیونیستی دانست و هدف از آن را اختلاف‌افروزی اعلام کرد.

 «حازم قاسم» سخنگوی حماس تصریح کرد، ترور سپهبد سلیمانی در راستای ایجاد نگرانی‌ها و اختلافاتی است که قدرت امت اسلامی را در مقابله با چالش‌ها تضعیف می‌کند؛ چالش‌هایی که معلول نفوذ رژیم صهیونیستی با پوشش آمریکا است.

وی خاطر نشان کرد که حملات رژیم صهیونیستی به همه اقشار امت اسلامی، یکسان‌سازی تلاشها را در جبهه‌های مقاومت علیه اشغالگر صهیونیستی و کنار گذاشتن اختلافات را می‌طلبد؛ اشغالگری که دشمن اصلی امت اسلام است.

جهاد اسلامی: با هم با این تجاوز مقابله خواهیم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به ترور این شهدا، اعلام کرد که وی به «دست متجاوز آمریکایی صهیونیستی هدف قرار گرفت در حالی که او در خطوط مقدم رویارویی بود». 

جهاد اسلامی با بیان اینکه، «امت [اسلام] پرچم خود را در مقابل این تجاوز بالا می‌گیرد» اعلام کرد که «در راه آزادسازی [قدس] هیچ شکست و عقب‌نشینی وجود ندارد». 

این گروه فلسطینی خاطر نشان کرد که مبارزان این کشور با نیروهای مقاومت، با این تجاوز مقابله خواهند کرد.

جبهه آزادیبخش فلسطین: ترور سردار سلیمانی نتایج ویرانگری برای دشمن در پی خواهد داشت

جبهه آزادیبخش فلسطین هم یکی دیگر از سازمانهایی است که ضمن محکومیت شهادت سردار سلیمانی، در بیانیه‌ای تأکید کرد که فلسطین حامل پرچم قدس و فرماندهی تاریخی را از دست داد.

در این بیانیه تأکید شد که شهید سلیمانی، شهید امت و فلسطین است و خون او نشانه‌ای برای تحول تاریخی در مسیر آزادسازی فلسطین خواهد بود.

این گروه در بیانیه خود اقدام تروریستی آمریکا را یک «خودکشی سیاسی» دانست و تأکید کرد که این اقدام نتایج ویرانگری برای طرح‌های دشمن خواهد داشت و پاسخ مقاومت، آغازی بر «فتح استراتژیک» در راستای شکست دشمنان امت اسلام خواهد شد.

نصرالله: به این شهادت باعظمت غبطه می‌خورم

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با بیان اینکه به شهادت سردار سلیمانی «غبطه» می‌خورد، گفت:‌ «ماهایی که بعد از ایشان باقی مانده‌ایم، راه او را تکمیل و اهدافش را محقق و پرچشم را در همه میادین [جهاد] برافراشته خواهیم کرد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان «قصاص عادلانه» را مأموریت مقاومت دانست و تأکید کرد که «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید».

عمار الحکیم: این اقدام،سراسر منطقه را ملتهب می‌کند

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، در پیامی گفت که «این دو شهید بخش اعظم حیات خویش را به جهاد و فداکاری گذراندند و در جبهه‌های جنگ با تروریسم و پیروزی بر داعش نقشی محوری داشتند».

الحکیم ضمن هشدار نسبت به پیامدها و تأثیرات و خطرات ناشی از این جنایت، تأکید کرد که «چنین اقدامی سراسر منطقه را ملتهب می‌کند. از دولت عراق می‌خواهیم که در این شرایط حساس اقدامات لازم برای جلوگیری از این تعرض‌ها را انجام دهد و ملت عراق را به اتحاد و انسجام و هم‌بستگی دربرابر چالش‌ها فرامی‌خوانیم».

الخزعلی: تاوان خون شهید سلیمانی زوال اسرائیل است

شیخ «قیس الخزعلی»‌ دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، هم در واکنش به این جنایت، تأکید کرد «تاوان خون شهید فرمانده، قاسم سلیمانی زوال اسرائیل است و تاوان شهید فرمانده ابومهدی المهندس، زوال حضور آمریکایی‌ها در عراق است».

این فرمانده مقاومت خطاب به اعضای محور مقاومت و هواداران آن گفت: «همه مجاهدان و مقاومان آماده باشند که "فتح نزدیک" در راه است».

الکعبی: ترور شهید سلیمانی، حماقت آمریکاست

شیخ «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق هم شخصیت دیگری است که ترور سپهبد سلیمانی و المهندس را محکوم و آن را حماقت آمریکا دانست.

الکعبی با بیان اینکه «آمریکای شرور بداند که حماقتی مرتکب شده است که به سبب آن پشیمان خواهد شد»، خطاب به شهید سلیمانی تأکید کرد: «برادرانت شکست نخواهند خورد و در این جنگ پیروز خواهند شد... ما بر سر عهد و پیمان خود هستیم تا در قلب هر کدام از ما یک سلیمانی متولد شود».

خون حاج قاسم سلیمانی نفرینی برای رژیم صهیونیستی

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، تأکید کرد که امت اسلامی مسیر ایشان را در مبارزه با دشمن صهیونیستی دنبال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی صفا، در بیانیه این گروه مقاومت آمده است: «ما سیرت و نقش والای فرمانده حاج قاسم سلیمانی را در قضیه فلسطین و حمایت از مقاومت در خاطر داریم. ایشان بخش بزرگی از تلاش و جهاد خود را در راستای زوال رژیم صهیونیستی و بیرون راندنش از سرزمین فلسطین به کار گرفت و هر نوع حمایتی از مقاومت فلسطینی را به جا آورد و بدون شک نقش بزرگ وی در این مسیر، او را در زمره اهداف آمریکا و دشمن صهیونیستی قرار داد.»

نماینده آیت‌الله سیستانی «حمله ظالمانه» آمریکا را محکوم کرد

عبدالمهدی الکربلایی در خطبه‌های نماز جمعه امروز پیام آیت الله علی سیستانی را در خصوص حمله آمریکا و شهادت سردار سلیمانی قرائت کرد. متن پیام به این شرح است: «رویدادها بسرعت رخ می‌دهد و بحران‌ها وخیم‌تر می شود و کشور [عراق] در خطرناک‌ترین پیچ‌هاست؛ از تجاوز جنایتکارانه به مواضع نیروهای عراقی در شهر القائم که سبب شهادت و جراحت دهها نفر از فرزندان رزمنده ما شد تا اتفاقات تأسف‌برانگیزی که بغداد در چند روز گذشته شاهد بود و تجاوز ظالمانه شب گذشته نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد که نقض آشکار حاکمیت عراق و نقض منشورهای بین‌المللی است و سبب شهادت شماری از قهرمان‌های نبردهای پیروزی بر تروریست‌های داعش شد. این اتفاقات و حوادث مشابه، هشدار می‌دهد که کشور در شرایطی بسیار سخت به سر می‌برد و همچنانکه طرف‌های ذی‌ربط را به خویشتنداری و رفتار خردمندانه دعوت می‌کنیم، دست خود را برای دعا به سوی پروردگار بلندمرتبه و قادر بلند می‌کنیم تا شر اشرار و حیله فُجّار را از عراق و مردمش دور گرداند».

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =