شعار حاج قاسم تشکر، تشکر در بغداد طنین انداز شد/عکس

صدها هزار نفر از مردم شهر مقدس کاظمین و بغداد پایتخت عراق روز شنبه در مراسم تشییع شهدای مقاومت حضور یافتند و تشکر و قدردانی خود را از فداکاری آنان در راه آزادی عراق از دست داعش و تروریست ها با سر دادن شعارهایی با محتوای قدرشناسی از مجاهدات های این شهیدان اعلام کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در عراق، پیکر شهدا ابتدا در حرم مطهر امامین جوادین (ع) در شهر مقدس کاظمین در ۱۰ کیلومتری شمال بغداد و خیابان های اطراف آن در میان انبوه مردم متاثر تشییع و پس از آن برای ادامه مراسم به میدان الحریه بغداد منتقل شد.

حضور گسترده مردم عراق در این مراسم به حدی است که برنامه همچنان ادامه دارد و اجساد مطهر شهدا با دو ساعت تاخیر به میدان الحریه بغداد محل برگزاری آن رسید.

در میان انبوه جمعیت حاضر شمار زیادی از مقام های عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت موقت عراق، سید عمار حکیم رییس جریان حکمت عراق، هادی العامری فرمانده جدید حشد الشعبی، همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و شماری از مسوولان احزاب و گروه های عراقی و نیروهای حشد الشعبی شرکت داشتند.

مردم حاضر در این مراسم همراه با حزن و اندوه با در دست داشتن تصاویری از شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و پرچم عراق و الحشد الشعبی شعارهایی نظیر لا اله الا الله، امریکا عدو الله، حاج قاسم سلیمانی در حق ما کوتاهی نکرد، تشکر، تشکر، "امریکا نه، نه "، آل سعود نه، نه، شیطان نه، نه و اسراییل نه، نه، سر دادند و شهدای مقاومت را تشییع کردند.

شهید سلیمانی و المهندس در طول حضور تروریست های تکفیری و داعشی در مناطق شمالی و غربی عراق در سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ با فداکاری ها شبانه روزی موفق شدند تا آنان را از سراسر خاک عراق بیرون برانند.

مردم عراق هر سال به همین مناسبت مراسم جشن پیروزی بر داعش را در  در نهم دسامبر (۱۸ آذر ماه) برگزار می کنند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =