شما نظر دادید: از پاک کردن صورت مساله آلودگی تا واجب بودن تعطیلات زمستانه

چند روز پیش در یک نظرخواهی از کاربران پرسیدیم که آیا اجرایی شدن تعطیلات زمستانه را راه حل مناسبی برای کاهش آلودگی هوا می‌دانند یا خیر. تعداد از این کاربران با این تعطیلات موافق و عده‌ای مخالف بودند.

به گزارش خبرآنلاین، کاربری که خودش معلم است نوشته در صورتی با این طرح موافق است که اولا در حجم کتب درسی بازنگری و دوما سازمان نظام معلمی برای بررسی کمیت و کیفیت معلمان و دبیران تاسیس شود.

کاربر دیگری هم ضمن موافقت با این طرح، می گوید تعطیلی زمستانه مدارس راه کار مناسبی است برای شهرهایی که با آلودگی درگیر هستند البته به شرط جبران کلاس درس د رتابستان.

احسان هم برای ما نوشته که مناسب است تعطیلات تابستان از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور و تعطیلات زمستانی از ۱۰ دی تا ۱۰ بهمن وهر سال تحصیلی به دوترم تقسیم شود.

کاربر دیگری با نام «مادر و معلم» نوشته : «به عنوان یک معلم می‌گویم، تعطیلات زمستانه واجب ولازم است.»

«توسی» یکی از دیگر از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده است. او نوشته: «این طرح بد نیست البته در شرایطی که آلودگی باشد و در صورتی که دانش آموزان از درس عقب نیفتن. در کل با برنامه ریزی درست انجام وظیفه کنن مسئولین محترم.»

اما این نظرسنجی مخالفانی هم داشت؛ یکی از این مخالفان نوشته است: «به هیچ وجه. مسوولین بهتره به جای تعطیلی مدارس که نقشی در آلودگی هوا نداره دنبال راه حل های منطقی و نتیجه بخش برای رفع آلودگی هوا باشند.»

کاربری به اسم جواد هم اینگونه با این طرح مخالفت کرده است: «مخالفم، این کار علمی نیست. سیستم آموزشی کشور ما چند سال هست این رویه را دارد اگر این سیستم بدون مطالعه و همینطوری بخواهد اجرا شود ضرر هنگفتی به سیستم آموزشی میخورد. به فرض مثال مدارس جنوب کشور یک دانش آموزش تو گرما باید بره مدرسه. شما سیستان و بلوچستان را در نظر بگیرید هنوز در کپر دارن درس میخونن این ظلم بزرگیست در حق معلم ها و دانش آموزان.»

یک مخالف دیگر هم دراین باره نوشته است: «برای آلودگی هوا هیچ تاثیری نداره اولا تمام شهرهای بزرگ از فروش تراکم چه مسکونی چه تجاری منع شوند در ثانی به حمل و نقل عمومی بیشتر توجه شود شهرهای بزرگ بیشتر شبیه کارگاه ساختمانی هستند تا شهر.»

کاربر دیگری در مخالفت با تعطیلی زمستانه مدارس نوشته است: «مخالفم. مشکل این سالها تعطیلات زیاد مدارس بوده که با این طرح تعطیلات زمستانی دارند بدترش میکنند. همین طوری هم بچه ها بی سواد شده اند. آیا اگر یک هفته هم رسما مدارس را تعطیل کنند آلودگی زمستانی کم میشه؟ شاید هم نقشه کاهش تعطیلی نوروز را دارند. فکرش را هم نکنید.»

مخالفت دیگری هم نوشته است: «آلودگی هوا با تعطیلی مدارس حل نمیشه. مشکل کیفیت بنزینه کیفیت خودروهاست. سوخت کارخونه هاست، فرهنگ مردمه و ... حالا فرهنگ زمانبر هست اما سه مورد اول  ۲۰درصد هم اصلاح بشه آلوگی ۹۰ درصد کاهش پیدا میکنه.»

یک کاربر دیگر در این راستا نوشته است: «خیر راهکار مناسبی نیست. به دلایل زیر: ۱.تاریخ آلودگی هوا قابل پیش بینی نیست ۲.در اواخر پاییز و زمستان اکثر راه های شمالی کشور برفی و گنجایش این حجم از مسافرت و ایمنی لازم را ندارد و شهرهای جنوبی نیز خود درگیر گرد و غبار و آلودگی هستند ۳. بقیه مشاغل که تعطیل نیستند که به مسافرت بروند.»

یک کاربر دیگر که اسم منتقد را برای خود انتخاب کرده در مخالفت با این طرح اینگونه نوشته است: «همیشه به دنبال پاک کردن صورت مساله هستیم. موضوع اصلی کنترل وضعیت آلودگی است که نه تنها در زمستان، بلکه در کل سال گریبان گیر ما هست. به نظر من یک راه برای کنترل این حجم آلودگی وحشتناک اینه که خودروی برقی وارد تامین کنند و با وام کم بهره در اختیار مرم بزارن. البته اگه باز یه از خدا بیخبری پیدا نشه و بازار اون نوع خودروها رو هم به انحصار و دلال بازی نکشونه. واقعا مسئول خوش فکر و مملکت دوست نیاز داریم.»

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1338749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =