۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷

ایرنا:مواضع کشورهای غربی در قبال بیداری ملت ها در برخی کشورهای دیکتاتور زده خاورمیانه این روزها هم خواندنی و هم شنیدنی است.

غربی ها به خصوص دولتمردان آمریکا گویی تازه و منزه به جهان خلقت پا گذاشته اند و قصد دارند برای ملت ها به ستوه آمده از حاکمان مستبد، دمکراسی به ارمغان بیاورند.
بازی که این روزها غربی ها آغاز کرده اند هرانسان آزاده و عاقلی را به تفکر عمیق وا می دارد.
دولت آمریکا و متحدانش آنچنان منادی حمایت از ملت ها و تنفر از دیکتاتور شده اند که گویی یادشان رفته است چند ماه قبل از این خیزش ها ، با برگزاری تورهای جهانی و خاورمیانه ای و فرستادن نمایندگان تام الاختیار ، روسای حاکم بر کشورهای منطقه را به عنوان بهترین 'دوستان' و 'متحدان' راهبردی خود معرفی می کردند.
مرور رویدادهای اخیر نشان می دهد که تمامی دولت های غربی
دستشان به خون قیام های مردمی آغشته است و باید روزی در مجامع بین المللی پاسخگو باشند.
وضعیت فعلی خاورمیانه و مواضع تازه دولت واشنگتن در حالیست که هیاتی از کنگره آمریکا مرداد ماه سال گذشته در شهر طرابلس به دیدار قذافی و مسولان لیبی رفت .
بر اساس خبری که شبکه های تلویزیونی غرب آن را منعکس کردند این هیات درباره فروش تجهیزات نظامی با معمر قذافی گفت وگو کرده است.
ریاست هیات آمریکایی را سناتور 'جان مک کین ' بر عهده داشت . او آن زمان فروش تجهیزات نظامی که اکنون در کشتار مردم لیبی به کار می رود را نشانه 'بهبود روابط آمریکا و لیبی ' در سال های اخیر ارزیابی کرده بود.
مک کین طی کنفرانس خبری در ساختمان سفارت آمریکا در طرابلس گفت که او و هیات همراه از دیدگاه سیاسی مناسب رهبر لیبی در مسایل جهانی و تلاش های وی برای ایجاد 'صلح و ثبات ' در قاره آفریقا تمجید می کند.
یکی از متحدان آمریکا در موضعگیری های عجیب در قبال مسایل جدید خاورمیانه دولت انگلیس است.
دولت انگلیس که خود چند ماه قبل راهپیمایی و تظاهرات دانشجویی در شهر لندن را به خاک و خون کشید اکنون مدعی حقوق مردم مصر، لیبی ، تونس و حتی سراسر جهان شده است.
آرشیوهای خبری نشان می دهد دولت انگلستان در خرداد ماه سال 1386برنامه همکاری گسترده نظامی با قذافی داشته است.
لندن و طرابلس در جریان سفر 'تونی بلر'، نخست وزیر وقت بریتانیا به لیبی توافقنامه های عمده ای در زمینه های نفتی از یک سو و تسلیحاتی از سوی دیگر امضا کردند.
در حقیقت دولت لندن براساس خوی استعمارگرانه خود نفت ملت لیبی را به غارت می برده و در قبال آن سلاح برای کشتار در اختیار قذافی می گذاشته است.
درباره فروش تسلیحات انگلیسی به قذافی ، تونی بلر برای گمراه کردن افکار عمومی اظهار داشت که این قرارداد باعث تقویت همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با 'تروریسم ' خواهد شد.
دولت آلمان هم وضعیت مشابهی دارد . حمایت های آنان از مردم خاورمیانه که از حکومت های مستبد خود به ستوه آمده اند بوی توطئه می دهد.
'آنگلا مرکل' به عنوان صدراعظم این روزها از قذافی انتقاد می کند در حالی که تا همین چند ماه قبل مردم لیبی در ذهن صدراعظم آلمان جایی نداشتند.
مرکل در آخرین اظهار نظر در مورد قیام های مردمی از جمله در مورد لیبی خواستار کناره گیری 'فوری' معمر قذافی از قدرت شده است.
سخنگوی صدراعظمی آلمان روز دوشنبه این هفته دربرلین به نقل از مرکل افزود: قذافی با استعفای خود راه را برای تشکیل یک لیبی 'آزاد' و با 'صلح و ثبات' باز کند.
اشتفان سایبرت به خبرنگاران گفت : معمر قذافی باید خشونت علیه مردم این کشور را پایان دهد.
اما دولت آلمان نباید افشای دو سال قبل همکاری غیرقانونی پلیس کشور با رژیم قذافی را فراموش کند.
رسانه‌های آلمان در آن زمان گزارش دادند که کماندوهای نخبه آلمانی در سال 2006 برای آموزش ماموران پلیس لیبی به این کشور سفر کرده بودند.
سخنگوی دولت آلمان در آن زمان این افشاگری را پذیرفت و گفت: این ماموران از نیروی کماندویی نخبه SEK آلمان بوده اند.
گفته می‌شود حدود 30 مامور پلیس آلمان از کلن، اسن و بیله‌فلد برای آموزش به نیروهای امنیتی لیبی به این کشور رفته بودند.
اکنون قذافی با بهره گیری از نیروهای امنیتی خود که توسط غربی ها تجهیز شده و آموزش دیده اند روزانه ده ها تن از مردم ستمدیده را به خاک و خون می کشد و دولتمردان غربی نیز ساز دمکراسی می نوازند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =