عمان، ایران و آمریکا را به گفت وگو فراخواند

ایرنا نوشت: وزارت خارجه عمان امروز (یکشنبه) از ایران و آمریکا خواست که زبان گفت وگو را ترجیح داده و به دنبال یافتن راهکارهای دیپلماتیک برای حل اختلافات برای پایان دادن به درگیری در منطقه باشند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسقط با دقت و توجه تحولات تأسف‌ بار اخیر و تنش بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند.

این بیانیه افزود: عمان از دو طرف می خواهد زبان گفت و گو را ترجیح داده و به دنبال یافتن راهکارهای دیپلماتیک برای حل اختلافات برای پایان دادن به درگیری در منطقه باشند.

وزارت خارجه عمان همچنین از جامعه جهانی خواست دو طرف را به کاهش تنش ترغیب کرده و تلاش‌های فراوانی برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه انجام دهد.

تنش ها در منطقه به دنبال اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی افزایش یافته است.

این در حالی است که بنابر اخبار منتشره، جمهوری اسلامی تلاش عمان برای میانجی گری با هدف کاهش تنش ها در منطقه را رد کرده است.

شبکه خبری "المیادین" امروز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، هیاتی که از عمان برای میانجیگری به تهران سفر کرده بود، بدون دستاوردی به کشورش بازگشت.

 در همین راستا، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان دیشب در گفت و گویی تلفنی با دکتر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی، در خصوص تحولات جاری در منطقه رایزنی و تبادل نظر کرد.

بامداد جمعه گذشته سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» از فرماندهان ارشد «الحشد الشعبی» عراق و چند همرزم دیگر آنها، به دستور شخص «دونالد ترامپ»، در حمله پهپادی آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =