پارلمان عراق به پایان حضور نظامی آمریکا رای مثبت داد/واکنش عبدالهمدی

پارلمان عراق به خروج آمریکا رای داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پارلمان عراق امروز در جلسه ای فوق العاده با حضور عادل عبدالمهدی و 176 نماینده که در اوایل جلسه بدون حضور کردها و سنی های عراق آغاز شده بو، د پس از پیوستن مخالفان به خروج  نظامی آمریکا از عراق، با حضور 180 نماینده در پارلمان ، جلسه رای گیری آغاز شد که نتیجه آن خروج نظامی آمریکا از عراق بود.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر موقت عراق روز یکشنبه با شرکت در نشست پارلمان این کشور برای بررسی طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، تاکید کرد : خروج فوری نیروهای خارجی از عراق یا تدوین جدول زمانی مشخص برای اجرای این اقدام دو گزینه پیش روی ما است.

نشست فوق العاده پارلمان عراق برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی که از پیش از ظهر یکشنبه به علت حاضر نشدن نمایندگان فراکسیون های کردها و اهل سنت در کش و قوس اختلاف ها معلق مانده سرانجام با ورود مخالفان به صحن مجلس رسمیت یافت.

عبدالمهدی با حضور در نشست پارلمان گفت: انتخاب گزینه پایان دادن به نیروهای خارجی در عراق به لحاظ منطقی درست ترین گزینه برای عراق است.

نخست وزیر موقت عراق گفت: حضور نظامیان آمریکایی در عراق تنها منحصر به مبارزه با داعش و آموزش نظامیان عراقی است و شامل هیچ ماموریت دیگری نمی شود.

عبدالمهدی تصریح کرد: پارلمان باید اوضاع را درک کند و به مردم عراق توضیح دهد که هرگونه درگیری داخلی هزینه سیاسی و اقتصادی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح می خواهم که به وجود نیروهای بیگانه در عراق پایان داده شود.

عبدالمهدی تاکید کرد : پایان حضور نیروهای بیگانه در کشورها، زمینه را برای بازنگری در تنظیم روابطمان با واشنگتن و سایر کشورهای دوست فراهم می کند.

نخست وزیر موقت عراق که در پارلمان این کشور با حضور ۱۸۰ نماینده از ۳۲۹ نماینده سخن می گفت، در همین حال خاطر نشان کرد : اقداماتی برای تضمین حفاظت از سفارت آمریکا در منطقه سبز اتخاذ و مخالفت خود را با برگزاری تظاهرات اعلام کرده ایم.

وی گفت: بعد از حمله به سفارت آمریکا، بالگردهای آمریکایی بدون اجازه ما بر فراز حریم بغداد به گشت زنی پرداختند.

نخست وزیر موقت عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرار بود شامگاه روز ترور سردار سلیمانی با او دیدار کنم و نامه مقام های ایرانی را از وی دریافت کنم.  

جلسه پارلمان عراق قرار بود پیش از این برگزار شود که به خاطر به حد نصاب نرسیدن نمایندگان برگزار نشد و به دنبال برخی رایزنی های محمد الحلبوسی رییس پارلمان با به حد نصاب رسیدن با حضور نخست وزیر منعقد شد.

نمایندگان فراکسیون های کرد و برخی نمایندگان سنی به خاطر مخالفت با تصویب قانون اخراج نیروهای امریکایی از عراق از حضور در نشست پارلمان عراق خودداری کرده اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    الله اکبر! الله اکبر!