۵ نفر
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
فردا تهران می تواند تاریخ ساز باشد

فردا دوشنبه ۱۶ دیماه ۱۳۹۸ مردم تهران با سردار قاسم سلیمانی وداع خواهند نمود.

تهران در چند دهه گذشته با مردان وسرداران بسیاری وداع کرده است اما این وداع از هر نظر حادثه ای متفاوت است. چه بسا فردا در این حادثه بزرگ مردمی، تاریخ ایران و حتی جهان ورق بخورد. حضور مردم تهران، اگر انبوه، آگاهانه و مسئولیت شناسانه باشد، می تواند تحولات مهم و سرنوشت سازی را در صفحه جدید تاریخ ثبت کند:

1. اولین پیام حضور مردم تهران قدرشناسی و سپاس نسبت به یک فرزند پاکباز وطن است. فرزندی که از سربازی و خاک نشینی آغاز نمود و حتی آنگاه که به نام آورترین سردار ایران در سراسر جهان بدل شد، دست از سادگی و سربازی نشست و بر مزارش نوشت: سرباز قاسم سلیمانی

2. پیام دیگر اعلام همبستگی و همدردی با خانواده و نزدیکان این شهید سرافراز است که در فقدان چنان بزرگمردی داغدار هستند. ملت این خانواده را چون نگینی در آغوش خواهد گرفت ودر فقدان قاسم - که در راه اسلام و ایران جان داد - آنها را تنها نخواهند گذاشت.

3. مردم تهران همچنین به همه سربازان پاکباز وطن اعلام خواهند کرد فداکاری و جانبازی آنها در راه میهن، ملت و امنیت کشور – حتی در سخت ترین شرایط - فراموش نخواهد شد.

4. دوشنبه تهران به همه جناحهای سیاسی و دولتمردان و سرداران نشان خواهد داد مردم صداقت، تواضع، فداکاری، شجاعت، اعتدال، ایثار و فداکاری، احترام به ملت و جانبازی برای کشور را می شناسند و آن را ارج می نهند و این خود برائتی روشن از بی صداقتی، تکبر، خودخواهی، مال اندوزی، افراطی گری و خشونت و بی احترامی به ملت است که به جان برخی صاحب منصبان افتاده است.

5. مردم آگاه تهران فردا خطر جنگ را از سر کشور دور خواهند کرد. کدام قدرت است که جرات کند با ملتی مصمم و متحد وارد جنگ شود.

6. حضور انبوه مردم آغاز فصل جدید خاورمیانه یا خاورمیانه جدید را از تهران اعلام خواهد کرد. خاورمیانه ای که برآن مردم منطقه حکومت خواهند نمود و تجاوز و استعمار خارجی را طرد خواهد کرد.

7. فردا مردم تهران حتی می توانند سرنوشت جهان را تغییر دهند: حضور انبوه و میلیونی مردم تهران و انعکاس آن در همه خبرگزاریهای جهان می تواند بهترین صحنه افشای تبلیغات دروغین دولت ترامپ و مایه رسوایی این حکومت خودکامه باشد. فردا مردم جهان خواهند دید سلیمانی نه تنها تروریست نیست بلکه قهرمانی ملی است که در قلب میلیونها ایرانی جای دارد. این رسوایی می تواند ناقوس شکست ترامپ در انتخابات آتی را به صدا درآورد و زمینه خلاصی جهانیان از شر این شخصیت فاسد و خودخواه را فراهم نماید.

*استاد دانشکده مطالعات جهان – دانشگاه تهران

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =