مهارت آموزی بیش از ۲۰۰۰ نفر از زندانیان استان کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از بهرمندی ۲۰۴۱ نفر از زندانیان استان کردستان در قالب ۱۴۱ دوره آموزش در نه ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمیل احمدی در دیدار با مدیرکل زندان های استان کردستان از بهرمندی دو هزار و ۴۱ نفر از زندانیان استان کردستان در قالب ۱۴۱ دوره آموزش در نه ماهه اول سالجاری خبر داد.

وی با تبریک و تسلیت شهادت سردار پرافتخار ایران و اسلام سپبهد حاج قاسم سلیمانی از این شهید به عنوان نماد مقاومت اسلامی در کشور های منطقه نام برد و گفت: اقدام مذبوحانه و سخیف آمریکا قطعاً دارای تبعات و پاسخ کوبنده ای از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران است که این امر امروز به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی آحاد ملت اسلامی مطرح شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان بیان کرد: در نه ماه اول سالجاری دو هزار و ۴۱ نفر نفر از زندانیان سطح استان در قالب ۱۴۱ دوره آموزشی از آموزش های مهارتی بهرمند شده اند که این آموزش های علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس در افراد می تواند نقش تعیین کننده ای را در ایجاد اشتغال مولد و پایدار پس از دوران محکومیت برای زندانیان داشته باشد.

احمدی ادامه داد: براساس پژوهش هایی که توسط سازمان زندان های کشور صورت گرفته است زندانیانی که تحت آموزش های مهارتی در زندان های کشور قرار گرفته اند نرخ بازگشت این عزیزان به زندان های نزدیک به صفر است و همین امر اهمیت آموزش های مهارتی در بازگشت سالم زندانیان به زندگی را نشان می دهد.

در ادامه مراد فتحی مدیرکل زندان های استان کردستان نیز با اشاره به تعامل و همکاری مناسبت و مطلوب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل زندان های استان کردستان از وجود کارگاه های مجهز با تجهیزات به روز و بهره گیری از مربیان متخصص و کارآمد در این کارگاه های به عنوان نقطه عطفی در کارگاه های مهارت آموزی زندان های استان نام برد و تصریح کرد: آموزش های مهارتی می تواند به زندانیان هویت بخشد و آموزش های مهارتی رابطه تنگاتنگی با اشتغال زندانیان دارد.

وی نقش آموزش های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان را نقشی مهم و بی بدیل دانست و خواستار توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح زندان های استان کردستان شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =