۵ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
حزب الله عراق ترامپ را تهدید کرد

فارس نوشت: گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا که از تحریم‌های سخت علیه عراق سخن گفت، اعلام کرد که می‌تواند جریان صدور نفت خلیج فارس را قطع کند.

گردان‌های حزب‌الله عراق روز دوشنبه، در پی تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تهدید کرد که می‌توان جریان صدور نفت خلیج فارس را مختل کند. 

«علی العسکری» سخنگوی امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق تهدید کرد: «اگر ترامپ در خصوص ابقای نیروهای خود در عراق اصرار کند، پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به تلی از خاک تبدیل خواهیم کرد».

به گزارش «روسیا الیوم»، حزب‌الله عراق همچنین در واکنش به تهدیدات واشنگتن درباره اعمال تحریم‌ علیه عراق تأکید کرد که اگر ترامپ تحریم‌های آمریکا علیه عراق را اعمال کند، جهت ممانعت از صدور نفت خلیج فارس برای آمریکا اقدام خواهد کرد.

علی العسکری در ادامه افزود: «ما آماده کمک به دولت عراق برای تامین امنیت جهت فعالیت‌ شرکت‌های چینی در عراق هستیم».

به دنبال حمله تجاوزکارانه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه عراق، نمایندگان پارلمان عراق روز یک شنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد که «تاکنون مثل آن را ندیده باشد». ترامپ گفته که «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید اما اول عراق باید هزینه پایگاه هوایی آمریکا را بپردازد».

پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده که دولت دونالد ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    دمتون گرم پوزه ترامپ باید به خاک مالیده بشه.
  • عباس IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    امریکا اول باید خسارتهایی را که در طی دوجنگ بزرگ واستمرار حضور خود در عراق بر کشور عراق وارد آورده است بپردازد بعد مدعی هزینه کرد خود در پایگاههای امریکایی عراق شود که به خواست دولت امریکا بوده است نه دعوتنامه دولت عراق.امریکا هنوز دیه وخسارت جانی صدها هزار عراقی کشته شده در طی این جنگها را پرداخت نکرده است . دولت عراق بایدکل خسارتهای جانی ومالی وزیربنایی که امریکا بر کشور عراق تحمیل کرده است را از طریق سازمان ملل ودیوان بین المللی لاهه طلب نماید.