مجتمع توانمندسازی و کارآفرینی "ژیانه‌وه"  در روستای گاوه‌رو سنندج افتتاح شد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: مجتمع توانمندسازی و کارآفرینی در روستای گاوه‌رو بهترین پایگاه اجتماعی برای این روستا با قصد و نیت انجام کارهای اجتماعی، سهولت جامعه‌پذیری افراد و توانمندسازی جوانان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرانک قدسی در مراسم افتتاح مجتمع توانمندسازی و کارآفرینی "ژیانه‌وه" با هدف طرح یاری گران زندگی در روستای گاوه‌رو از توابع شهرستان سنندج، اظهار داشت: در سراسر دنیا با همکاری دولت و ملت،  فرایند توسعه میسر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و رسالت سازمان‌های مردم نهاد افزود: اگر در هر مکانی به صورت خودجوش تیم‌هایی در قالب سازمان‌های مردم نهاد  تشکیل شود و مطالبات و انتظارات مردم  از طریق تیم سازی به  دولت منتقل شود  بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان از فعالیت گسترده سازمان‌های مردم نهاد استان  تشکر و قدردانی کرد و گفت: تشکل‌های مدنی بدون هیچ چشم داشتی از ادارات به صورت خودجوش و مردمی در راستای توانمندی و کارافرینی مردم محلات مشغول خدمات رسانی هستند.

قدسی تاکید کرد: امروزه در اکثر نقاط استان به برکت نظام جمهوری اسلامی توسعه و آبادانی به چشم می‌خورد گرچه با برخی شاخص‌ها هنوز فاصله داریم اما همه باید با همگرایی و مشارکت در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه بکوشیم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در اکثر نقاط استان بخصوص در  روستاها از جیب خود هزینه می‌کنند و وابسته به هیچ دستگاه دولتی نیستند، تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد با اهداف مشخص اجتماعی در حوزه مشخصی مشغول فعالیت هستند و دغدغه آنها تلاش برای فراهم کردن آسایش و امکانات مردم است و چه بسا تلاش می‌کنند که که اگر آسیبی همانند طلاق اعتیاد، مفاسد اخلاقی، بیکاری و .. در جامعه وجود دارد به شکلی کمک حال دولت شده و آن را حل کنند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد بهترین ظرفیت مردمی است که دولت دارد ادامه داد: آنها در روستاها یاری گر شورا و دهیار هستند و  می‌تواند برخی خواسته‌ها و مطالبات مردم  را به فرمانداری و امور اجتماعی منتقل کند.

قدسی با بیان اینکه ذات تشکیل سازمان مردم نهاد طبق اساسنامه  غیردولتی، غیر سیاسی  و غیر انتفاعی بودن  است، افزود: سمن‌ها بدون  درآمد زایی برای خود کارهای مشارکتی در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی جوانان  را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: وظیفه امور اجتماعی فقط کاهش آسیب ها نیست بلکه استقبال از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد،  توسعه و توانمندسازی،  کارآفرینی،  شکوفایی  و شناسایی استعدادها  در راستای حل مشکلات از جمله بزرگترین اهداف ما است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان مجتمع توانمندسازی و کارآفرینی در روستای گاوه‌رو را  بهترین پایگاه اجتماعی برای این روستا با قصد و نیت انجام کارهای اجتماعی و سهولت جامعه‌پذیری افراد،  ارتقا آگاهی و توانمندسازی جوانان، رفع برخی از دغدغه‌های مردم روستا و عملیاتی کردن خواسته‌های مردم  عنوان کرد.

گفتنی است ؛ خانم ابراهیمی مدیر عامل سازمان مردم نهاد ژیانه‌وه  با همکاری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان طرح یاریگر سلامت روانی اجتماعی را در روستاها اجرا می‌کند.

این طرح باهدف توانمند سازی، نهادسازی محلی، شناسایی و توسعه ظرفیت های اجتماعی، مشارکت در تقویت سلامت روانی اجتماعی با محوریت روستاها اجرا می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =