ارتش عراق کشته شدن عراقی ها در حملات ایران را رد کرد

تسنیم نوشت: واحد اطلاع رسانی امنیتی ارتش عراق اعلام کرد که همه موشک‌های شلیک شده از ایران به مقر ائتلاف آمریکایی در عراق اصابت کرده و هیچ عراقی نیز در این حملات کشته نشده‌ است.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برخی مواضع در عراق ساعت 1:45  تا 2:15 به وقت محلی بامداد روز چهارشنبه (18 دی‌ماه) هدف 22 فروند موشک قرار گرفته است که 17 فروند از این موشک‌ها به پایگاه هوایی عین الاسد اصابت کرده است.

این بیانیه کشته شدن عراقی‌ها در حملات موشکی صورت گرفته ضد مراکز ائتلاف بین‌المللی آمریکا را که برخی رسانه‌ها مدعی آن بودند تکذیب کرد و اعلام کرد که این حمله هیچ تلفات جانی در بین نیروهای عراقی به همراه نداشته است. 

این بیانیه با تاکید بر اینکه "همه موشک‌ها تنها به مقرهای ائتلاف آمریکایی اصابت کرده است" تاکید کرد که 5 فروند از این موشک‌ها به شهر اربیل در شمال عراق اصابت کرده است.

این بیانیه تاکید کرد که جزئیات بیشتر و تکمیلی این حمله موشکی در ساعات آینده منتشر خواهد شد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز- چهارشنبه- از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار و پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق خبر داد.

عین الاسد در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است که از اواخر سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه زیر اختیار و کنترل نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌ المللی ضد داعش قرار گرفته است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =