۰ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
تماس تلفنی پمپئو با همتای اماراتی

فارس نوشت: در ادامه تکاپوی مقام‌های آمریکایی در پی تهدید ایران به گرفتن انتقام سخت از اقدام تروریستی اخیر واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا طی یک تماس تلفنی با وزیر خارجه امارات عربی متحده درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر در پی تهدیدات ایران به گرفتن انتقام سخت از واشنگتن به دلیل به شهادت رساندن ناجوانمردانه سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه هفت نفر دیگر در حمله بامداد جمعه هفته گذشته در نزدیکی فرودگاه بغداد، به تکاپو افتاده و با مقامات منطقه تماس تلفنی برقرار کرده است.

بنا به گزارش پایگاه خبری «خلیج‌تایمز»، پامپئو روز گذشته (سه‌شنبه)، طی یک تماس تلفنی با شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات عربی متحده درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، پامپئو در خصوص رجزخوانی توییتری اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران با وزیر خارجه امارات عربی متحده گفت‌وگو کرد و از مشارکت امارات عربی متحده قدردانی کرد.

بامداد امروز (چهارشنبه) نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا، شماری از پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

پامپئو در یک پیام توییتری روز گذشته تأکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و به کاهش تنش‌ها در منطقه متعهد است و درباره دیدار با وزیر خارجه امارات نوشت: « امروز در یک تماس تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، درباره تحولات هفته گذشته بحث کردم. من تأکید کردم که آمریکا به دنبال جنگ نیست و به تنش‌زدایی متعهد است. ما مشارکت امارات متحده عربی در به رسمیت شناختن تهدید جدی رژیم ایران را قدردانی می‌کنیم.»

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =