سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای نظامی: رهبر انقلاب انتقام از آمریکا را فراتر از عملیات نظامی خواندند /تازه آغاز راه است

ایسنا نوشت:سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: همانگونه که حضرت آقا فرمودند سیلی دیشب تازه گام نخست بود.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب، مردم و مسئولین برای انتقام سخت خون شهید سلیمانی و دیگر همراهان مجاهدش، بیانات امروز رهبر انقلاب را تکمیل کننده اقدام موشکی سپاه خواند و افزود: فرماندهی معظم کل قوا در جلسه با مردم قم انتقام را فراتر از کار نظامی و عملیات نظامی خواندند و همانگونه که ایشان نوید دادند این تازه آغاز روزهای ذلت بیشتر آمریکا خواهد بود.

وی افزود: رجز خوانی های پی در پی آمریکا نشان داده که توخالیست و در برابر اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت عددی به حساب نمی آید.

سردار شکارچی به شخصیت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی بواسطه نابودی داعش که دست پروده آمریکا بود، استخوانی در گلوی دشمن بود. به هرحال خون با برکت شهید بیشترین آسیب رو به آمریکا وارد کرد.

این مقام بلند پایه نظامی درباره عملیات موشکی "شهید سلیمانی" سپاه در پایگاه امریکایی عین الاسد هم اظهار داشت:با عملیات در عراق یک آرامشی به مردم داده شد که جمهوری اسلامی مقتدر و عملیاتی و به دور  از شعار است و بر همین اساس مهمترین پایگاه آمریکا را مورد اصابت موشک های ایران قرار داد.

شکارچی درباره عملیات جنگ روانی امریکایی های پس از حمله موشکی سپاه هم تصریح کرد: آمریکا تلاش میکند با عملیات جنگ روانی نگاه خودشان را به اذهان دیکته کنند و خلاء خود را در بحث نظامی که بسیار در آن ضعف دارند، جبران کند.

همچنین در این برنامه سامان نیازی؛ معاون بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا هم گفت: تمام قوانین حقوق بین الملل‌‏ ترور سردار سلیمانی به دستور ترامپ را نقض آشکار حقوقی جهانی می دانند.

وی خاطرنشان کرد: ترور یک نیروی رسمی کشور درحالیکه مسلح نبوده و در منطقه بشهادت رسیده برای کشوری که عضوسازمان ملل در آن کشور است جز نقض آشکار حقوق بین اللملی هیچ چیز دیگری نمی تواند باشد. از این رو پاسخ ایران به این کار تروریستی ارتش امریکا مطابق بند۵۱ منشور متحد دفاع مشروع کشوری بوده که مورد حمله قرار گرفته است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340433

برچسب‌ها