جابجایی ۴ روستای در معرض خطر در چهارمحال و بختیاری

صداوسیما نوشت : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از جابجایی ۴ روستای در معرض خطر در این استان خبر داد.

سهراب رئیسی گفت: در جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان سنجی جابجایی یا درجاسازی روستاها با درجاسازی روستاهای خویه، دره شیخ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد مراتب تصویب درجاسازی روستاها در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان برای اقدامات بعدی پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۸۰ روستای در معرض خطر در این استان، گفت: در دو سال گذشته ۸۵ روستا در ۵۵ نقطه جابجا، تجمیع و اسکان و عملیات جابجایی و یا درجاسازی برای ۴۷ روستای در معرض خطر در حال پیگیری است.

رئیسی افزود: از مجموع ۴۷ روستا هفت روستا تأمین اعتبار و در کمیته امور زیربنایی تصویب شد که سه روستا جابجا و چهار روستای دیگر در مرحله بررسی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: نظر کارگروه امور زیربنایی بر جابجایی روستاهای سیدمحمد، کچوز و محمودآباد است.

به گفته آقای رئیسی، جابجایی ۴۰ روستای باقیمانده از مصوبات سفر آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، به حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =