هیچ یک از پایگاه های نظامی آمریکا مصونیتی از انتقام سخت نخواهند داشت

سفیر اسبق ایران در برزیل معتقد است که پایگاه های نظامی آمریکا مصونیتی از انتقام و پاسخ ایران نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید جعفر هاشمی دیپلمات اسبق کشورمان در گفتگو با خبرآنلاین درباره تبعات شهادت سردار سلیمانی گفت:

«این اقدام ناشایست ترامپ دارای منافع و مضراتی کوتاه مدت و بلند مدت برای هر دو کشور ایران و آمریکا در پی دارد. منافع کوتاه مدت آمریکا خوشحالی و جشن و پایکوبی مسئولین مستکبر آنها می باشد که زمان این خوشحالی فقط تا پاسخ قاطع و کوبنده از سوی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت.

منافع کوتاه مدت برای ایران اسلامی اینکه مسئولین کشور با توجه به مواضع اخیرشان برایشان مسلم و مسجل گردید که ترامپ انسان قابل اعتمادی برای مذاکره نمی باشد لذا تلاش خود را بر پایه اتکا به توانمندی های داخل متمرکز خواهند نمود.

منافع بلند مدت برای جمهوری اسلامی ایجاد همدلی و وفاق ملی در کشور خواهد شد که باید مسئولین عالیرتبه ایران از این فرصت نهایت استفاده را برده و با توجه به خواستهای بحق مردم در جهت رفع مشکلات معیشتی با بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص و دلسوز در بدنه اجرائی کشور و آشتی کردن با مردم و نحله های سیاسی با اقداماتی نظیر بر طرف کردن و رفع بعضی موانع ایجاد شده که با رأفت اسلامی نیز در تضاد می باشد نسبت به ایجاد وحدت در بین آحاد کشور کارهای مثبتی را انجام دهند .

از سوئی نیز منافع بلند مدت برای ایران خروج و رانده شدن نیروهای آمریکائی از عراق خواهد بود .

پهپاد جنگنده مسلح به موشکهای لیزری که عهده دار ترور سردار سلیمانی بوده از پایگاه نظامی آمریکائیها در قطر مورد استفاده قرار گرفته لذا با توجه به سفر وزیر خارجه قطر به تهران ضمن گلایه باید به صراحت به وی تفهیم شود که هیچ یک از پایگاه های نظامی آمریکا مصونیتی از انتقام و پاسخ ایران نخواهند داشت.

سوء استفاده از قدرت آمریکا توسط سران نا بخرد آن کشور باید با حضور فعالیت مؤثر کشورها در مسائل بین المللی به هژمونی این کشور خاتمه داده تا توازن قدرت در دنیا تعدیل گردد.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =