مدیر عامل شرکت راه آهن در مراسم قرارداد تولید ریلی میان شرکت راه آهن و ذوب آهن اصفهان عنوان کرد در حال حاضر 8هزار و 600 کیلومتر خط ریلی مورد استفاده است که 30 الی 40 درصد این خطوط نیازمند بازسازی اند.

گروه اقتصادی: قرارداد تولید ریل ملی میان شرکت راه آهن و ذوب آهن اصفهان صبح امروز در محل شرکت راه آهن امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین حسن زیاری، مدیرعامل شرکت راه‌‏آهن در این مراسم اظهار کرد: « در حال حاضر 8هزار و 600 کیلومتر خط ریلی مورد استفاده است که 30 الی 40 درصد این خطوط نیازمند بازسازی هستند که بازسازی آنها به حدود 400 هزار تن ریل نیاز دارد. »

وی افزود: « اگر بخواهیم سه تا چهار ساله این خطوط را بازسازی کنیم، 150 هزار تن ریل نیاز داریم . بر اساس برنامه چشم‌‏انداز بیست‌‏ساله  باید 25 هزار کیلومتر راه‌‏آهن جدید بسازیم که اگر قرار باشد سالی هزار کیلومتر ریل بسازیم، برای هر کیلومتر 120 تن ریل نیاز داریم. در واقع  سالانه نزدیک به دو میلیون تن ریل باید در خطوط به کار گیریم. »

زیاری در ادامه گفته های خود به نیاز 400 هزار تن ریل برای خطوط درون شهری اشاره کرد و گفت: « در کنار این خطوط جدید باید برنامه‌‏های توسعه‌‏ای برای ایجاد خطوط معادن و شهرک‌‏های صنعتی را نیز در نظر بگیریم که حدود چهار هزار کیلومتر ریل نیاز داریم. لذا سالانه بیش از 400 هزار تن ریل برای خطوط درون‌‏شهری می‌‏خواهیم . »

زیاری همچنین از مشخص شدن برنده مناقصه برقی کردن راه‌‏آهن تهران - مشهد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: « سه کیلومتر برنامه ساخت قطار برقی صوفیان - تبریز به شرکت صنام واگذار شده است که این اقدام بسیار تاثیرگذار در قیمت گذاری مناقصه  قطار برقی تهران- مشهد داشت. »
زیاری ادامه داد:«  با توجه به دستور صریح رئیس‌‏جمهور وزارت خانه‌‏های راه و صنایع موظف شده‌‏اند تا برنامه بیشتری برای بخش راه‌‏آهن در آینده تدوین کنند. »

همچنین مدیرعامل ذوب‌‏‌‏‌‏‌‏آهن اصفهان نیز در این مراسم گفت:«  اعداد اعلامی از سوی راه‌‏‌‏‌‏آهن اعداد مصرفی است و نشان می‌‏دهد که هر 100 هزار تن ریلی که در داخل تولید می‌‏شود، 150 میلیون دلار صرفه‌‏جویی ارزی دارد. البته این رقم طی سه ماه گذشته بیشتر بود، چرا که برای هر 500 هزار تن ریل 750 میلیون دلار صرفه‌‏جویی ارزی می‌‏شد. »

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =